Flot Lyngby-sejr da Hobro blev slået med 2-1

Modstander: Hobro IK
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: 19:00, d.27 september

Efter en flot comeback-sejr sidste weekend over Silkeborg IF, var det igen tid til fodbold på Lyngby Stadion, da Hobro IK kom på besøg. Kampen var en direkte duel om vigtige point, da begge mandskaber lå med 12 point før fredagens opgør og med en sejr kunne spille sig nærmere top seks. Kampen skulle vise sig at blive en sand fornøjelse for de 3.093 tilskuere på en flot fredag aften, hvor De Kongeblå tog alle tre point. Lyngby Boldklub havde i forbindelse med kampen sat ekstra fokus på Støt Brysternes kampagne, hvor klubben gennem en auktion op til kampen havde samlet mere end 20.000,- ind til den gode sag!

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Flot Marcussen mål i tæt første halvleg
Lyngby satte sig fra kampens start på opgøret, hvor De Kongeblå fik sat flere gode angreb op. Opgørets første store chance tilfaldt gæsterne i det 8′ minut, hvor Hobro fik tilkendt et frispark på kanten af feltet. Her gik forsøget dog lige over mål, i en situation som Lyngby-målmanden Thomas Mikkelsen havde godt styr på. Gæsterne fra Hobro kom bedre med i opgøret efter 10′ minutter og var specielt farlige på dødboldene. Lyngby-holdet tilspillede sig deres første farlig chance efter 17′ minutter, efter flere gode aktioner af Rezan Corlu og et farligt indlæg fra Partick Da Silva som var tæt på at gå hele vejen i mål. Kampens første scoring faldt efter 28′ minutter, da Gustav Marcussen modtog en bold på kanten af feltet og bankede kuglen fladt ind i Hobro-målet og dermed 1-0 til Lyngby. Der skete ikke mere i første halvleg og dermed kunne Lyngby gå til pause foran med 1-0.

Sejren blev sikret efter flot holdindsats og Da Silva-kasse
Efter pausen kom gæsterne bedst ud til anden halvleg og fik fremtvunget flere dødbolde omkring Lyngby-feltet, men en solid kongeblå-defensiv fik afvist de lange indkast og hjørnespark gang på gang. Herefter kom Vikingerne bedre med, hvor Gustav Marcussen satte et farligt kontraangreb igang, serverede bolden for fødderne af Emil Nielsen, der alene igennem desværre fik overplaceret sit forsøg efter 60′ minutter af kampen. Opgøret bød på mange dueller, hvor specielt Hobro dummede sig og fik hele tre advarsler på bare ni minutter. Dermed kom der godt med tænding på opgøret, hvor der blev kæmpet for hver en bold. Hobro IK’s træner Peter Sørensen fik tilmeld også et gult kort, efter brok til kampens dommer kort efter. Imod kampens slutning var fik Lyngby øget føringen yderligere efter Patrick Da Silva sendte bolden i nettet til 2-0, efter et godt forarbejde fra Marcussen. Hobro IK fik reduceret med et minut igen og dermed kunne Christian Nielsens tropper forsvare føringen hjem i de døende minutter og tog alle tre point i dagens opgør!

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 2 – 0 Hobro IK

Tilskuertal:

Målscorer:
1-0, Gustav Marcussen / Lyngby Boldklub 28′
2-0 Patrick Da Silva / Lyngby Boldklub 80′
2-1 Med Louati / Hobro IK 89′

Kort:
Gult, Jesper Christjansen / Lyngby Boldklub 8′
Gult, Christian Cappis / Hobro IK 61′
Gult, Emmanuel Sabbi / Hobro IK 67′
Gult, Frans Putros / Hobro IK 70′
Gult, Peter Sørensen / Hobro IK træner 72′
Gult, Kasper Enghardt / Lyngby Boldklub 86′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Lasse Fosgaard, Kevin Tshiembe, Nikolai Geertsen, Kasper Enghardt, Patrick Da Silva – Jesper Christjansen, Marcel Rømer – Rezan Corlu, Emil Nielsen, Gustav Marcussen

Bænken: Frederik Schram, Frederik Winther, Andre Riel (Ind 84′ –> Emil Nielsen), Emilio Simonsen, Kasper Jørgensen (Ind 80′ –> Patrick Da Silva), Magnus Westergaard & Frederik Gytkjær (Ind 60′ –> Rezan Corlu)

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk