Landsholdsopsamling: Flere Kongeblå-talenter repræsenterede Danmark ved seneste samling

Gennem årene har Lyngby-akademiet leveret utallige spillere til de danske ungdomslandshold, samt det danske A-landshold. Denne landsholdssamling var ingen undtagelse, da flere af vores unge akademi-talenter var i kamp iklædt rødt og hvidt. Oskar Snorre var med U21-landsholdet i Aalborg, hvor holdet spillede testkamp samt kvalifikationskamp imod Rumænien. Frederik Winther var med U19-landsholdet sydpå, hvor mandskabet mødte Wales og Sverige, imens Mohammed Fazal og Jonathan Ægidius var med U18-landsholdet i Holland. Det blev til massere minutter i benene for de unge talenter, som repræsenterede Lyngby Boldklub på det nationalt plan.

På billedet ses Jonathan Ægidius, der bar anførerbindet for det danske U18-landshold i opgøret imod Mexico.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

U21: Snorre så begge kampe fra bænken ved blandet U21-samling
Vores unge målmand Oskar Snorre der aktuelt er udlejet til norske Haugesund FK, har i den forgangende weekend været med U21-landsholdet i Aalborg. Her så Snorre hele kampen fra bænken, da Vindahl fra FCN vogtede buret i 0-0 kampen. I U21-landsholdets andet opgør var Oliver Christensen blevet sin skade kvit, og dermed var Snorre ikke med i truppen til kampen imod Rumænien. Nu venter flere spændende opgør i den bedste norske række for Snorre, der aktuelt er udlejet til midterholdet Haugesund FK.

U21-landsholdets resultater:
Danmark 0-0 Ungarn
Danmark 2-1 Rumænien

U19: Talentfulde Winther med i danske uafgjorte opgør
Frederik Winther der i 2019 har fået sit gennembrud på Lyngby Boldklubs førstehold, spillede sine første U19-minutter da Wales kom på besøg. Her startede Winther på banen, hvor den unge midtstopper spillede 77′ minutter inden han blev skiftet ud. Kampen endte 3-3 efter ordinær spilletid og blev dermed afgjort 8-7 i straffekonkurrence til danmarks fordel.
Anden kamp ved denne landsholdssamling for U19-landsholdet, var et opgør imod ærkefjenderne fra Sverige. Her startede unge Winther på bænken, i en kamp der blev afgjort efter 15′ minuttersspil da Jonas Mortensen scorede kampens enelige mål.

U19-landsholdets resultater:
Danmark 3-3 Wales (8-7 efter straffe)
Danmark 1-0 Sverige

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

U18: Mohammed Fazal & Jonathan Ægidius repræsenterede De Kongeblå i Holland
Vores to talentfulde spillere Fazal & Ægidius var begge med i U18-truppen, der drog til Holland for at møde værtsnationen, Mexico og USA. Dermed var der langt op til spilletid for de to Kongeblå-talenter, hvilket drengene også fik i en blandet mini-turnering.
Første opgør i Holland var imod værtsnationen, hvor Mohammed Fazal var at finde i startopstillingen. Her spillede den unge back 78′ minutter af opgøret som hollænderne vandt med 2-1, hvor Ægidius var atm finde på den danske bænk under hele opgøret.
Få dage efter skulle de danske drenge igen i kamp, hvor Mexico ventede i et opgør hvor Ægidius startede i målet for Danmark og spillede hele opgøret. Mohammed Fazal bliver skiftet ind i halvlegen, i en kamp danskerne tabte med cifrene 0-1.
U17-landsholdets sidste kamp var med begge Lyngby-talenter fra start, da USA blev slået med hele 4-1. Her spillede Ægidius første halvleg, imens Mohammed Fazal spillede hele opgøret for danskerne i sejren over amerikanerne. Dermed var der massere af spilletid til de unge talenter samt en masse værdifulde erfaring drengene kan tage med hjem til Kongens Lyngby.

U17-landsholdets resultater:
Holland 2-1 Danmark
Danmark 0-1 Mexico
Danmark 4-1 USA

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): Per Kjærbye / Fodboldbilleder.dk