Akademi-weekend: Topplaceringer efter sejre over Farum & OB

Vores talenter var igen i kamp denne weekend, hvor det blev til to sejre, en uafgjort og et enkelt nederlag. Vores U19-, U17- og U15-hold fik alle besøg af fynboerne fra Odense Boldklub, imens U13-talenterne spillede et rival-opgør imod Farum BK. Det blev en weekend med blandede resultater, samt både U17- og U13-holdene spillede sig til tops i deres respektive rækker med flotte sejre!

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

U19: Lyngby Boldklub 0-3 OB
Klubbens ældste akademihold tog denne weekend imod topholdet i U19-ligaen fra OB. Efter en tæt og jævnbyrdig første halvleg var det gæsterne fra Odense, der kunne gå til pausen foran med 0-1. Anden halvleg blev præget af en udvisning til De Kongeblå, og derefter satte OB sig på opgøret, hvor gæsterne endte med at tage en 0-3 sejr med hjem til Fyn.

U17: Lyngby Boldklub 2-1 OB
De Kongeblå’s U17-mandskab mødte i denne runde også OB, hvor talenterne skulle forsøge at beholde deres førsteplads i U17-ligaen med en sejr. Det startede dog skidt for os, da OB allerede efter fire minutter bragte sig i front med 0-1. Kampen var herefter præget af mange dueller på en svær bane, hvor der blev kæmpet for hver en anden bold. De to mandskaber gik til pausen med resultatet 0-1 til gæsterne, men dette resultat skulle ikke holde længe. De Kongeblå stod nemlig for et flot comeback i anden halvleg, hvor scoringer fra Endrit Kamilji og Santiago Tejada sikrede De Kongeblå alle tre point og en flot 2-1 comeback-sejr. Dermed topper U17-talenterne ligaen med 13 point efter fem kampe.

U15: Lyngby Boldklub 2-2 OB
Vores U15-hold tog ligeledes imod OB hjemme på Lyngby Stadion, som dermed blev det tredje opgør imod fynboerne denne weekend. Efter en god start på opgøret, var De Kongeblå foran med 2-0 efter bare 18′ minutter. Stærk start for De Kongeblå, som dog inkasserede et enkelt mål inden pausen og dermed var stillingen 2-1 efter første halvleg. Der faldt kun en enkelt scoring i anden halvleg, desværre for os var det til gæsterne og dermed endte det hele med en pointdeling og et 2-2 resultat.

U13: Lyngby Boldklub 3-1 Farum BK
Lukas Babalolas unge talenter fra U13-mandskabet skulle i weekenden op imod rivalerne fra Farum, hvor De Kongeblå satte sig på kampen efter en rodet start på opgøret. Efter en flot første halvleg kunne De Kongeblå gå til pause med en 3-1 føring, med mange gode aktioner fra talenterne. Der blev ikke scoret yderligere i opgøret og dermed kunne U13-holdet snuppe alle tre point. Dermed topper U13-holdet rækken med tre sejre ud af tre mulige i denne sæson!

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Weekendens samlede resultater:
U19: Lyngby Boldklub 0-3 OB
U17: Lyngby Boldklub 2-1 OB
U15: Lyngby Boldklub 2-2 OB
U13: Lyngby Boldklub 3-1 Farum BK

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): Søren Duusgaard