FCM tog de tre point med hjem fra et velbesøgt Lyngby Stadion

Modstander: FC Midtjylland
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: 14:00, d.15 september
Kampsponsor: NoHo

Søndag var det igen tid til Superliga-fodbold på et overskyet Lyngby Stadion, da topholdet fra F.C. Midtjylland kom på besøg til kamp om vigtige point for begge hold. Mandskabet fra Heden kæmper aktuelt med om det danske mesterskab i denne sæson, hvor De Kongeblå-drenge skulle forsøge at drille rækkens aktuelle nummer et. 4.139 havde fundet vej til Lyngby Stadion, hvor de kunne overværer De Kongeblå prøve kræfter med 3F-Superligaens tophold fra Heden.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

De Kongeblå bagud med en efter tæt første halvleg
Opgøret startede ud med et tungt Midtjylland pres, der allerede efter få minutter gav kampens første mulighed da Mikael Anderson brød igennem venstresiden og slog et farligt indlæg som Lyngby-keeper Thomas Mikkelsen fik klaret i to omgange. De Kongeblå havde første forsøg på mål efter fem minutter, efter nogle kombinationer fra Emil Nielsen og Gustav Marcussen endte kuglen hos Da Silva der afsluttede lige på Jesper Hansen i FCM-målet. Så var kampen igang, med to hold der gik frisk til opgøret. Herefter kom Lyngby bedre med i opgøret og fik i flere omgange sat farlige angreb op. Her var specielt Emil Nielsen en stor mundfuld for FCM-forsvaret, der med sin enorme fart fik udfordret de rutinerede midtstoppere hos gæsterne. Herefter bølgede kampen frem og tilbage, indtil Awer Mabil bragte gæsterne i front efter 28′ minuttersspil.Resten af halvlegen foregik på midten af banen, hvor begge hold forsøgte at sætte chancer op. Dermed gik de to mandskaber til pause med stillingen 0-1 til gæsterne fra Heden.

FCM øgede og tog sejren med hjem
Efter pausen kom begge hold ud med fornyet energi, hvor Lyngby-mandskabet fik sat angreb op uden at blive helt farlige foran FCM-målet. Gæsterne brød i det 55′ minut igennem på venstresiden, hvor en tværpasningen havde for fødderne af Mikael Anderson der sparkede kuglen i mål til stillingen 0-2. Herefter satte FCM sig på kampen, hvor gæsterne dominere boldbesiddelsen og var farlige på dødbolde. De kongeblå havde deres første farlige angreb efter 62′ hvor Emil Nielsen blev sendt i dybden og fik testet Hansen i FCM-målet. Herefter gik der ikke mange minutter før FCM bragte sig yderligere i front 0-3, på et hovedstødsmål af anfører Erik Sviatchenko. Nielsen viste sig igen farlig efter et kontraangreb til De kongeblå, hvor kan blev sendt i dybden af Corlu – desværre fik Nielsen ikke sat en kvalificeret afslutning ind. Efter 77′ minuttersspil var FCM endnu engang tæt på at få scoret, da nyerhvervelsen Emiliano Marcondes blev spillet fri i feltet hvor Thomas Mikkelsen diskede op med en stor redning på forsøget. Lyngby-holdet viste fine takter imod kampens slutning, hvor holdet efter fine kombinationer fandt Emilio Simonsen der blev tacklet i skudøjeblikket tæt under FCM-målet. Dermed kunne gæsterne fra FCM tage de tre point med hjem, i en kamp hvor Emil Nielsen blev kåret til kampens spiller.

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 0 – 3 FC Midtjylland

Tilskuertal:

Målscorer:
0-1, Awer Mabil / FC Midtjylland 28′
0-2, Mikael Anderson / FC Midtjylland 55′
0-3, Erik Sviatchenko / FC Midtjylland 66′

Kort:
Gult, Nicolai Geertsen / Lyngby Boldklub 84′
Gult, Sory Kaba / FC Midtjylland 84′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Lasse Fosgaard, Kevin Tshiembe, Nicolai Geertsen, Frederik Winther, Patrick Da Silva – Kasper Enghardt, Marcel Rømer, Jesper Christjansen – Emil Nielsen, Gustav Marcussen

Bænken: Frederik Schram, Rezan Corlu(Ind 62′ –> Tshiembe , Andre Riel( Ind 62′ –> Marcussen), Emilio Simonsen(Ind 71′ –> Nielsen), Kasper Jørgensen, Magnus Westergaard & Emil Kornvig

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk