Optakt & trup: Fremad Amager venter ude i Sydbank Pokalen

Kampstart: Kl. 20:00 – Onsdag d. 11 september
Entré:
– Ved køb af billet online: 80,- voksne / 50,- Studerende, børn & pensionister
– Ved køb af billet på stadion: 100,- Voksne / 70,- Studerende, børn & pensionister

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Det er igen blevet tid til pokalfodbold for De Kongeblå, som træder ind i Sydbank Pokalen med et opgør ude imod Fremad Amager. Pokalturneringen har gennem tiderne været en turnering Lyngby Boldklub har vundet pokalturneringen tre gange, hvor seneste sejr var tilbage i 1990. Fremad Amager var et af de mandskaber, der sidste sæson drillede De Kongeblå i svære udekampe, så der er lagt op til et spændende opgør onsdag aften i Sundby. Dermed starter et nyt ‘pokal-eventyr’ denne onsdag, hvor vi håber mange Kongeblå-fans finder vej til Sundby Idrætspark! Du kan se truppen til opgøret, samt læse om vores modstander og adgangsforholdene længere nede i artiklen.

Truppen til opgøret:

Bliv klar til Superligaen i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Rundens modstander: Fremad Amager
Onsdagens modstander fra Sundby, er ikke et fremmed mandskab De Kongeblå skal møde i Sydbank Pokalen. Vi havde nemlig flere intense opgøret imod Amarkanerne i sidste sæsons NordicBet-Liga, hvor specielt 4-3 nederlaget på Sundby Idrætspark var tæt på at koste oprykningen i sidste ende. Som bekendt klarede vi os igennem Play-Off runden og blev dermed Superliga-klar modsat Fremad Amager der var med i kampen om Play-Off til det sidste. Fremad Amager indtager aktuelt sjettepladsen i landets næstbedste række og kommer til opgøret med en uafgjort ude imod oprykkerne fra Kolding IF. Holdet har i løbet af den seneste uge sagt farvel til cheftræner Olaf Mellberg, der har skiftet sædet på Amager ud med cheftrænerstillingen i den svenske “danskerklub” Helsingborg IF.

Adgangsforhold:
Til opgøret på Sundby Idrærtspark, vil udebaneafsnittet ikke vil være overdækket, så alle medrejsende Kongeblå-fans bør overveje at tage regntøj eller andet gear med i tilfælde af nedbør under kampen. Vi er dermed placeret bag målet i den østlige del af stadionet, hvor vi modsat sidste opgør har fået tildelt egen indgang, egne boder samt egne toiletter. Tager man med det offentlige til aftenens kamp, går metroen til Sundby Stadion og derfra vil der være 5 minutters gågang til stadion. Vi anbefaler at medrejsende fans finder til stadion via Irlandsvej, hvor vores indgang er placeret. Fans som er i bil kan finde parkeringspladser i området omkring stadion.

Vi anbefaler at alle rejsende fans køber billetter på forhånd, da der kun vil være et billetskur til rådighed og dermed kan vi undgå kø samt man vil spare 20,- ved køb online! Billetter kan købes online her fra 50,- eller i døren på stadion.

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter

Foto: (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk