Akademi-weekend: De Kongeblå-talenter nedlagde F.C. København & HB Køge

Efter en svær sidste weekend skulle De Kongeblå-talenter igen på græs denne weekend, hvor det blev til lutter sejre i de tre liga-kampe. U17- og U15-holdet skulle begge møde F.C. København hjemme på Lyngby Stadion, samt U13-mandskabet skulle en tur sydpå, hvor HB Køge ventede. Weekenden endte med stor succes til de tre mandskaber, der var i aktion, som nu alle er med i toppen af deres respektive rækker! På billedet ses U17-holdets Victor Sander, der lynede med to dåser imod løverne fra Østerbro!

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

U17: Lyngby Boldklub 2-1 F.C. København
Lørdag skulle vores talentfulde U17-mandskab igen i kamp, da F.C. København gæstede Lyngby Stadion, hvor De Kongeblå kunne spille sig op på førstepladsen med en sejr. Her startede vi godt ud med en god intensitet i opgøret, hvor Lyngby-holdet fik sat sig på kampen og fik skabt en håndfuld fine chancer inden pausen. Ingen af de to hold fik scoret i første halvleg, men dette fik De Kongeblå lavet om på i anden halvleg af opgøret. Her var Victor Sander brandvarm med mål i det 59′ og 75′ minut, inden FCK fik reduceret i slutminutterne. Dermed endte opgøret med en 2-1 sejr til Lyngby-talenterne, som dermed spillede sig på førstepladsen i U17-ligaen med en kamp mere end FCM på andenpladsen.

U15: Lyngby Boldklub 2-1 F.C. København
U15-talenternes opgør imod F.C. København lørdag var en taktisk affære, hvor københavnerne havde et afventede udtryk og forsøgte at køre omstillinger. Dog fik ingen af de to mandskaber scoret i første halvleg, som endte målløs 0-0, og dermed skulle det afgøres i kampens sidste 45′ minutter. Her var Lyngby-talenterne skarpe og bragte sig i front 1-0 efter 64′ minutter. Det resultat blev udbygget yderligere efter 72′ minutter, hvor Emil Thor Nielsen fik fordoblet vores føring til 2-0, og dermed satte vi kursen imod alle tre point. FCK fik reduceret i det 74′ minut til resultatet 2-1, som blev kampens slutresultat. Dermed spillede U15-holdet sig op på andenpladsen i U15-Ligaen, á point med FCM som dog fører på en bedre målscorer.

U13: HB Køge 0-3 Lyngby Boldklub
Efter sidste weekends møde med KB gik turen denne lørdag sydpå hvor HB Køge ventede på udebane. Her skulle De Kongeblå-talenter forsøge at åbne op for et meget meget defensivt hjemmehold, hvilket vi også fik i løbet af første halvleg. Her gik U13-mandskabet til pause foran 0-2 og havde godt styr på opgøret. Lukas Babalolas tropper fik lukket opgøret i anden halvleg med scoringen til 0-3, og dermed kunne De Kongeblå U13-talenter tage alle tre point med hjem til Kongens Lyngby.

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Weekendens samlede resultater:
U17: Lyngby Boldklub 2-1 F.C. København
U15: Lyngby Boldklub 2-1 F.C. København
U13: HB Køge 0-3 Lyngby Boldklub

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): Per Kjærbye / Fodboldbilleder.dk