De Kongeblå-reserver slog FCK i målrigt opgør

Modstander: FC København
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: 13:00, D. 5 september

Torsdag eftermiddag stod den på tredje kamp i reserveholdsligaen i dette efterår, hvor de danske mestre fra FC København kom på besøg. Her lagde Lyngby Stadion græs til reserveholdsopgøret, hvor gæsterne fra FCK havde flere store navne med i startopstillingen. Her var blandt andet den tidligere Lyngby-profil Andreas Bjelland, den tidligere Manchester United-back Guillermo Varela, Byan Oviedo samt de nye dyre million-indkøb Michael Santos og Pep Biel. Dermed stod De Kongeblå-reserver over for en svær opgave, som vores unge mandskab fik det optimale ud af denne torsdag eftermiddag på et vådt Lyngby Stadion!

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Rømer lynede i tæt første halvleg
Kampen startede med chancer til begge mandskaber, hvor Pep Biel og Gustav Marcussen var mændene bag de første farlige aktioner for hvert hold. Første scoring kom efter et hjørnespark, hvor Emilio Simonsen opfangede bolden, spillede Marcel Rømer fri – her sendte nyindkøbet De Kongeblå foran med 1-0. Det Københavnske stjerneskud Mohammed Daramy bragte balance i regnskabet efter 35′ minuttersspil, inden Adnan Mohammed var tæt på at bringe Lyngby-mandskabet foran kort inden pausen. Dermed gik holdene til pause med stillingen 1-1 efter en tæt første halvleg på Lyngby Stadion.

Lyngby sikrede sejren i målrig anden halvleg
Efter pausen kom vi bedst ud til anden halvleg, hvor vi fik presset de danske mestre i bund med fuld gevinst. Først fik Emil Kornvig bragt De Kongeblå i front med 2-1 efter 55′ minutter, hvorefter Emilio Simonsen få minutter efter fik udplaceret Frederik Ibsen i gæsternes mål. Dermed var stillingen 3-1 efter 58′ minutter, efter to scoringer fra vores to akademi-talenter i starten af anden halvleg. Imod kampens slutning kom Mohammed Daramy igennem i Lyngby-feltet, hvor han køligt passerede Frederik Schram i Lyngby-målet til 3-2 som blev kampens slutresultat. Dermed kunne vi tage alle tre point med fra opgøret, efter en flot præstation fra alle mand imod de danske mestre.

Se målene her:

Reserveholdsprogrammet for resten af efteråret 2019:

Dato:Tid:Hjemme/UdeModstander:
Tor. d. 10. oktoberKl. 13.00UFC København
Man. d. 04. novemberKl. 13.00HBrøndby IF
Tor. d. 14. novemberKl. 13.00UBrøndby IF

(Bemærk at der kan komme ændringer i programmet.)

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 3 – 2 FC København (1-1 halvleg)

Målscorer:
29′ 1-0 Marcel Rømer, Lyngby Boldklub
35′ 1-1 Mohamed Daramy, FC København
55′ 2-1 Emil Kornvig, Lyngby Boldklub
58′ 3-1 Emilio Simonsen, Lyngby Boldklub
80′ 3-2 Mohamed Daramy, FC København

Startopstilling:
Frederik Schram, Kasper Jørgensen, Kevin Tshiembe, Thor Høholt, Adam Sørensen, Magnus Westergaard, Marcel Rømer, Adnan Mohammed, Resan Corlu, Gustav Marcussen, Emilio Simonsen

Bænken: Willads Delvin, Christoffer Saietz, Emil Kornvig, Daniel Soidik, Kasper Karsbo, Thomas Villadsen (GK)

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk