Fire Lyngby-talenter udtaget til DBU’s Future-samling!

Når det danske U16-futurelandshold samles d.11 september i Nyborg, bliver det med en håndfuld Kongeblå-talenter i truppen. Vi har nemlig hele fire spillere med til samlingen, hvor Peter Langhoff, Valdemar Schambye, Victor Mohr samt Hjalte Dalsgaard skal repræsentere Lyngby Boldklub ved samlingen. Her skal de unge talenter vise sig frem for U-landstræner og tidligere Lyngby-profil Søren Hermansen samt Michael ‘Mex’ Pedersen. Dermed er der ingen landskampe til denne samling, men en gylden mulighed for at få sat et positivt aftryk hos trænerteamet.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Hvad er Future-samlinger og Future-landsholdet?
Future begrebet dækker over spillere, der typisk endnu ikke er kommet i vækstspurt, og derfor fysisk kan være overmatchede i træning og til kampe. Det kan også være spillere, som DBU tidligere har noteret sig, og derfor gerne vil have mulighed for at gense – matchet op mod andre dygtige spillere. Endelig kan der også være tale om spillere, der pga. skader eller andet ikke har haft mulighed for at deltage på tidligere afviklede talent eller landsholdssamlinger, men nu er klar og derfor får muligheden for matchning mod andre dygtige spillere til Future-samlingen.

Samlingen finder sted d.11 september i Nyborg, hvor de fire unge spillere skal vise sig frem for landstrænerne.

Stort tillykke Peter Langhoff, Valdemar Schambye, Victor Mohr & Hjalte Dalsgaard med udtagelsen!

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.