Akademi-weekend: De Kongeblå-talenter havde en svær weekend på udebane

Efter sidste weekend med stor succes for De Kongeblå-talenter, havde vi en svær weekend med mange udekampe og kun en enkelt sejr til klubbens yngste elitehold. Vi havde hele tre hold afsted i Aarhus, hvor både U19, U17 og U15 holdene var på besøg på Fredensvang hvor holdene møde AGF. Her blev det til to nederlag og en enkelt uafgjort i lørdags, hvor alle tre hold havde det svært. Vores U14-talenter som sidste weekend vandt den store ungdomsturnering Crowne Plaza Elite Cup, mødte denne weekend OB på udebane samt vores U13-talenter spillede træningskamp hjemme imod KB, som bød på massere mål og ungdomsfodbold på højeste niveau.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

U19: AGF 2-1 Lyngby Boldklub
Klubbens ældste talenter var søndag draget til Aarhus og skulle følge op på sidste weekends flotte sejr over Esbjerg fB. Her startede opgøret lidt rodet og De Kongeblå havde det svært de første 15 minutter af kampen. Herefter kommer Lyngby-holdet bedre med i kampen og sidder i perioder godt på spillet, men desværre for Christian Sørensens tropper fik ‘De Hviie’ bragt sig i front kort før pausen. U19-talenterne kom godt ud efter pausen og fik udlignet til 1-1, samt sat sig på opgøret herefter. De Kongeblå fik ikke lukket kampen og imod slutningen fik AGF scoret til 2-1, som blev kampens slutresultat.

U17: AGF 2-2 Lyngby Boldklub
Vores U17-talenter var ligeledes en tur i Aarhus, for at møde byens hold AGF. Her kom AGF i front med 2-0 efter 13′ minutter, hvilket gjorde kampen vanskelig for De Kongblå at komme tilbage i og få point. Efter pausen kom vi dog godt igang og fik reduceret efter 58′ minutter. Herefter skulle der ikke gå længe før udligningen kom til 2-2, da Oliver Andersen scorede i det 65′ minut. Dermed endte kampen 2-2 og U15-talenterne kunne tage et enkelt point med hjem fra ‘Smilets By’.

U15: AGF 2-2 Lyngby Boldklub
Ligesom U17- og U19-holdet, mødte vores U15-talenter denne weekend AGF på udebane. Her kom Lyngby i front efter 6′ minuttersspil, da Emil Thor Nielsen scorede til 0-1 for De Kongeblå. Herefter fik AGF udlignet til pausen og dermed var stillingen 1-1 efter 45 minutter. Mads Pasternak bragte os i front med 2-1 efter 57′ minutter inden AGF igen udlignede til 2-2 hvilket blev kampens slutresultat.

U14: OB 3-0 Lyngby Boldklub
Vores U14-drenge havde taget turen sydpå, hvor OB ventede søndag til et spændende opgør mellem de to mandskaber. Her kom De Kongeblå fint ud til kampen, men havde i perioder problemer med OB’s opbygningsspil og kom til pausen med stillingen 0-0. Den stillingen holdt indtil der manglede 15 minutter af kampen, her scorede OB direkte på et frispark og derefter på to omstillinger. Dermed var kampen lukket og værterne kunne fortjent på dagen tage de tre point, desværre.

U13: Lyngby Boldklub 3-7 KB (Træningskamp)
Klubbens yngste talenter spillede i sidste uge en testkamp imod KB fra Frederiksberg, hvor De Kongeblå-knægte havde en svær første halvleg, men kom bedre med i opgøret i anden og tredje halvleg. Kampen blev spillet af tre halvlege á 30 minutter, hvor slutresultatet blev 3-7 til KB der på dagen spillede en god omgang fodbold.

Weekendens samlede resultater:
U19: AGF 2-1 Lyngby Boldklub
U17: AGF 2-2 Lyngby Boldklub
U15: AGF 2-2 Lyngby Boldklub
U14: OB 3-0 Lyngby Boldklub
U13: Lyngby Boldklub 3-7 KB (træningskamp)

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.