To forskellige halvlege endte til sidst med Horsens-sejr.

Modstander: AC Horsens
Spillested: CASA Arena
Tid & dato: 14:00, d. 1. september

De Kongeblå var rejst til det jyske for at byde AC Horsens op til dans på CASA Arena. Det var en kamp mod to vidt forskellige halvlege, med Lyngby klart dominerende i første halvleg, og Horsens ligeså i anden. Til sidst kunne Horsens dog trække sig sejrsrigt ud af en meget fysisk kamp med mange dueller.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Chancefattig første halvleg ender endnu engang med sen Lyngby-scoring.
Selvom det var en rolig start på Casa Arena skulle der ikke gå længe før De Kongeblå havde deres første chance. Efter en masse hovedstødsdueller på et Horsens-hjørnespark, satte Lyngby et godt kontraangreb i gang der i sidste ende havnede hos Lasse Fosgaard – hans hårde spark på tværs af feltet endte dog ikke i noget. Bare to minutter senere i det 6. minut fik Horsens en god mulighed da et blokeret skud endte på Horsens fødder: Thomas Mikkelsen fik presset Horsens-spilleren mod baglinjen og det efterfølgende indlæg blev blokeret af Frederik Winther, så stillingen stadig var 0-0. Efter ni minutter var De Kongeblå igen på spil da et indlæg fra Fosgaard gik lige over hovedet på Emil Nielsen foran mål. Der var generelt flere hårde indlæg fra Lyngbys kanter som var tæt på at blive farlige de første 15 minutter. Efter 19 minutter fik Horsens tilkæmpet sig et hjørnespark som de svævede ind i en klump af venner og fjender foran Thomas Mikkelsen – et par nervøse øjeblikkes klumpspil erstattedes dog da Geertsen modigt fik clearet. Efter en periode uden de store chancer tilfaldt næste gode mulighed Horsens. Et langt indkast endte til venstre for målet hvor et saksesparksforsøg dog nemt blev klaret af Thomas Mikkelsen i målet. Efter en god periode for Horsens med mange farlige bolde ind i feltet kunne De Kongeblå dog slå til på et kontraangreb. Thomas Mikkelsen fandt efter en standardsituation Emil Nielsen som med en fænomenal aflevering bag om Horsens-forsvaret fandt Frederik Gytkjær, som køligt satte bolden forbi Horsens-keeperen til 1-0 til Lyngby. Meget mere skete der ikke i de sidste fem minutter og De Kongeblå kunne derfor gå til pause med en 1-0 føring for anden uge i træk.

En helt anderledes anden halvleg gav AC Horsens sejren til sidst
Der skulle gå fem minutter af anden halvleg før første chance tilfaldt et af holdene. Det hold var Horsens, som på et hjørnespark fik forlænget bolden til bagerste stolpe, men en flyvende Jesper Christjansen fik blokeret afslutningen fra Horsens-spilleren. Generelt var det et Lyngby-hold der overlod bolden til Horsens og kampbilledet var derved det modsatte af hvad man så i første halvleg. Horsens fik lagt et tungt tryk på De Kongeblå og pressede med indlæg efter indlæg de bagerste hos Lyngby til at kæmpe alt hvad de kunne for at holde nullet. Det blev dog også en gang i mellem farligt i den anden ende: Et flot gennemspillet kontraangreb var få centimeter fra at give Emil Nielsen en gylden mulighed, men det var fortsat kun en etmålsføring til Lyngby da den blev headet væk af Horsens bagerste markspiller. Efter 67 minutter gik det dog galt i de bagerste geledder da et forsøg fra en Horsens-spiller ramte Nikolai Geertsen og dommeren dømte straffe for hånd på bolden. Det blev køligt omsat til scoring af Prip. Efter 76 minutter var det så tid til at Marcel Rømer fik sin Lyngby-debut, da han erstattede Patrick da Silva. Kampen var efter udligningen blevet mere lige, men den næste store mulighed tilfaldt stadig Horsens. Efter knap 80 minutter fik Horsens kombineret sig igennem feltet, og tæt på mål fik Horsens afsluttet. Thomas Mikkelsen fandt dog en flot redning frem som afviste Horsens, og på det efterfølgende kontraangreb fik Marcel Rømer en god mulighed på kanten af feltet – afslutning ramte dog ikke målet og det stod stadig 1-1. Desværre måtte Christian Nielsen og Lyngby-holdet sande at det næste mål tilfaldt Horsens. Efter en byge af indlæg hele anden halvleg gik det denne gang ikke længere, da Jonas Thorsen kunne stange Horsens i front med blot tre minutter tilbage af den ordinære spilletid. De Kongeblå havde desværre ikke mere at skyde med, og Horsens, som var tæt på at komme på 3-1, vandt kampen til sidst. Det hele endte 2-1 efter en ellers heroisk kæmpende indsats af De Kongeblå.

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

AC Horsens 2-1 Lyngby Boldklub

Tilskuertal: 1234

Målscorer:
0-1, Frederik Gytkjær / Lyngby Boldklub 41′
1-1, Louka Prip / AC Horsens 68′
2-1, Jonas Thorsen / AC Horsens 87′

Kort:
Gult, Martin Ørnskov / Lyngby Boldklub 29′
Gult, Hallur Hansson / AC Horsens 54′
Gult, Nikolai Geertsen / Lyngby Boldklub 67′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Patrick da Silva (ud 76′ –> Marcel Rømer), Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Kasper Enghardt, Kasper Jørgensen – Martin Ørnskov, Jesper Christjansen – Emil Nielsen (ud 69′ –> Adnan Mohammad), Frederik Gytkjær (ud 57′ –> Rezan Corlu, Lasse Fosgaard

Bænken: Frederik Schram, Gustav Marcussen, Rezan Corlu (ind 57′ –> Frederik Gytkjær), Kevin Tshiembe, Magnus Westergaard, Adnan Mohammed (ind 69′ –> Emil Nielsen) & Marcel Rømer (ind 76′ —> Patrick da Silva)

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk