Lyngby Boldklub henter Superliga-profil

Lyngby Boldklub kan i dag præsentere en ny mand i trøjen. Marcel Rømer skifter til De Kongeblå fra SønderjyskE på en transfer – den 28-årige midtbanespiller har skrevet under på en 4-årig kontrakt.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Marcel Rømer har næsten 200 Superliga-kampe på cv’et og kommer til Lyngby efter tre-et-halvt år i Haderslev, hvor han har været en bærende profil for SønderjyskE fra dag et. Og opholdet i SønderjyskE har også kastet både en sølvmedalje og Europa League-kvalifikationskampe af sig. Midtbanespilleren har således solid erfaring fra højeste niveau, og det var også et af de bærende argumenter for, at Lyngby Boldklub har valgt at investere i den rutinerede midtbanemand – det fortæller sportschef Birger Jørgensen:

”Vi har gennem længere tid kigget efter en ekstra central midtbanespiller, for vi synes måske, vi har været lige sårbare nok antalsmæssigt på den position. Vi har i forvejen dygtige midtbanespillere, der kan hver sit, og vi har derfor kigget lidt efter en profil, som på både rutine og lederskab kunne øge vores chancer for at overleve i rækken. Det har vi fundet i Marcel, som med succes har kæmpet for og lykkedes med at overleve i Superligaen de sidste mange sæsoner” fortæller Birger Jørgensen, der betragter Marcel Rømer som en Superliga-profil:

”Marcel har for længst slået sit navn fast i Superligaen, og han er en, som vores unge kan læne sig op ad og suge til sig. Han er fin med fødderne, ved hvornår han skal fighte, går forrest som leder og så har han vigtigst af alt vist stor lyst til at blive en del af vores projekt og vores klub. Så vi er sikre på, at vi har gjort en god handel og løftet truppen som helhed i forhold til at være konkurrencedygtige i rækken” lyder det fra Birger Jørgensen.

28-årige Marcel Rømer, der også har spillet for HB Køge og Viborg, skifter til Lyngby Boldklub med øjeblikkelig virkning og er er blevet udstyret med en 4-årig kontrakt med udløb 30. juni 2023.

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.