U14-talenterne sejrede ved Crowne Plaza Elite Cup 2019!

Lyngby Boldklubs U15- og U14-hold deltog denne weekend i turneringen Crowne Plaza Elite Cup, som blev afviklet i Kastrup hen over weekenden i solskin og med stor Lyngby-succes. Undervejs i turneringen blev begge hold matchet imod store klubber fra ind og udland, hvor Ajax Amsterdam og Malmø FF var blandt modstanderne i turneringen. Vores U14-mandskab formåede at gå hele vejen i turneringen og bragte dermed det flotte trofæ med hjem til Kongens Lyngby!

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

U14: De Kongeblå gik hele vejen og snuppede trofæet!
Vores talentfulde U14-hold repræsenterede denne weekend Lyngby Boldklub ved ungdomsturneringen Crowne Plaza Elite Cup, hvor holdet lagde ud med et opgør imod Aab i det indledende gruppespil. Kampen startede med lige delt boldbesiddelse, og løse chancer i begge ender inden de longeblå-talenter kom på 1-0 kort før pausen. Dette var en stilling som holdt hele vejen hjem og dermed var første sejr i hus ved turneringen fredag aften. Derefter ventede SønderjyskE i anden gruppe kamp, hvor vi havde godt styr på opgøret, og gik til pause foran med stillingen 2-1. Efter pausen satte Lyngby-holdet tingene på plads, og sejrede sikkert med slutresultatet 5-1 og der dermed videre til semifinalen inden det sidste opgør i gruppespillet. Her var modstanderen svenske Malmø FF, som trak det længste strå og vandt kampen med 0-1 også var begge hold videre fra gruppespillet.

Spillernes indstilling var helt i top og stemningen fejlede intet igennem hele turneringen, og semifinale-modstanderen blev (igen) det svenske mandskab som U14-holdet tabte til i gruppespillet – dermed var der lagt op til revanche. Denne gang var der ikke noget at komme efter fra MFF, der gik til pause nede med 3-0 efter en god kongeblå første halvleg. Drengene gjorde arbejdet færdigt og vandt sikkert opgøret med cifrene 4-0 og var dermed finale klar!

Finalen i Crowne Plaza Elite Cup stod mellem Lyngby Boldklub og Østerbro-klubben B93, som skulle blive en kamp, som spillerne sent vil glemme. Efter en tæt første halvleg gik vi til pause med et 1-1 resultat, og dermed var der alt at spille om i anden halvleg af finale-kampen. Efter pausen dominerede vores U14-mandskab opgøret og sikrede fortjent sejren til De Kongeblå med resultatet 3-1. Flot turnering af vores unge talenter, der efterfølgende kunne løfte trofæet og bringe det hjem til Lyngby Stadion!

U14 resultaterne ved Crowne Plaza Elite Cup:
Gruppespil:
Lyngby Boldklub 1-0 AaB
LyngbyBoldklub 5-1 Sønderjyske
Lyngby Boldklub 0-1 Malmø FF

Semifinale:
Lyngby 4-0 Malmø FF

Finale:
Lyngby 3-1 B93

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

U15: Det blev til tre kampe for U15-mandskabet
Klubbens U15-hold deltog også ved Crowne Plaza Elite Cup 2019, hvor holdet mødte Ajax Amsterdam, Aab og OB i gruppespillet. Her blev det til et 2-0 nederlag imod den hollandske storklub Ajax, som kom med et velspillende hold, selvom De Kongeblå talenter kæmpede bravt og kunne være indsatsen bekendt og med lidt held kunne have drillet hollænderne imod slutningen af kampen ved stillingen 0-1 inden de lukkede opgøret med 2-0 scoringen. Herefter mødte holdet Aab, hvilket blev til nederlag med cifre 2-1 til trods for at De Kongeblå sad på spillet i store dele af opgøret. Sidste kamp blev spillet imod OB, som endte med endnu et 2-1 nederlag, og dermed var vores U15-mandskab ude af turneringen efter gruppespillet.

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): Lyngby Boldklub