De Kongeblå sikrede tre point med flot 2-0 sejr

Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: 12:00, d.25. august
Kampsponsor: Faxe Kondi

Søndag var det igen tid til Superliga-fodbold på et solbeskinnet Lyngby Stadion, da Randers FC kom på besøg til kamp om vigtige point. Begge mandskaber kunne med tre point kunne ligge afstand til bunden af rækken, hvor en sejr derfor ville lune godt i tabellen. 3.226 havde fundet vej til Lyngby Stadion, hvor støtten til De Kongeblå var fantastisk endnu engang hvor de fremmødte kunne overværer en flot Lyngby-sejr!

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Fosgaard bragte Lyngby i front efter tæt første halvleg
Første halvleg startede med Lyngby på bolden, hvor De Kongeblå forsøgte at sætte sig på kampen fra kampens indledning. Opgørets første forsøg faldt i kampens tredje minut fra den hurtige Lyngby-venstreback Partick Da Silva, der trykkede af fra distancen – et forsøg gæsternes målmand Carlgren fik afværget. Herefter bølgede kampen fra og tilbage, hvor begge mandskaber forsøget sig med løse chancer. Et kvarter inde i halvlegen, begyndte Lyngby-holdet at få bedre fat i kampen og sad på boldbesiddelsen der fremtvang flere hjørnespark dog uden store målchancer. Lyngby-anfører Martin Ørnskov måtte forlade banen efter 22′ minutter, hvor han blev erstattet af den talentfulde Magnus Westergaard. Herefter var der stilstand i chancer til begge mandskaber, hvor Emil Nielsen var tættest på for De Kongeblå med et hovedstød snert forbi Randers-målet. Efter 44′ minuttersspil kom Fosgaard igennem på Lyngby’s højreside og med et velplaceret spark fik fan-favoritten bragt De Kongeblå i front med 1-0 kort før pausen.

Geertsen afgjorde anden halvleg efter en flot holdpræstation af De Kongeblå
Anden halvleg var knap nok sparket igang, før Lyngby-mandskabet var på at udbygge føringen, da Frederik Gytkjær var tæt på at komme alene igennem. Ti minutter inde i anden halvleg, tog Emil Nielsen turen fra egen banehalvdel og med enorm fart satte han flere Randers-spillere af på vejen imod mål, hvor solo-turen endte efter en fremragende tackling fra en tilbage stormende forsvarsspiller. Lyngby fik tilkæmpet sig et hjørnespark i det 60′ minut, hvor Nicolai Geertsen kom højest og dermed udbyggede Lyngby-føringen til 2-0. Herefter begyndte gæsterne fra Randers at komme bedre ind i opgøret, dog uden at blive farlige foran Thomas Mikkelsens mål. Gæsterne fik en fin chance for at komme tilbage i opgøret efter 72′ minutter, hvor Emil Riis stod helt fri i feltet men fik ikke ordenligt træf på sit hovedstød. 78′ minutter inde i kampen stak Rezan Corlu afsted i venstresiden og lagde kuglen til rette for Gustav Marcussen, der desværre måtte se sit forsøg blive blokeret. Randers pressede på imod slutningen af opgøret, uden gevinst og dermed kunne De Kongeblå sætte de tre point ind på kontoen efter en velfortjent sejr!

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 2 – 0 Randers FC

Tilskuertal: 3.226

Målscorer:
1-0, Lasse Fosgaard / Lyngby Boldklub 44′
2-0, Nicolai Geertsen / Lyngby Boldklub 60′

Kort:
Gult, Mathias Nielsen / Randers FC 37′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Patrick Da Silva, Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Kevin Tshiembe, Kasper Jørgensen – Martin Ørnskov, Jesper Christjansen – Emil Nielsen, Frederik Gytkjær, Lasse Fosgaard

Bænken: Frederik Schram, Gustav Marcussen (Ind 67′ –> Kasper Jørgensen), Rezan Corlu, Emilio Simonsen, Adam Sørensen, Magnus Westergaard (Ind 22′ –> Ørnskov) & Adnan Mohammed (Ind 63′ –> Emil Nielsen)

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk