Akademi-weekenden: U17 bankede BIF samt flere flotte sejre

Weekenden bød på en masse kampe for De Kongeblå ungdomshold, hvor vores talenter fik lov til at folde sig ud. Her var der flere flotte resultater, da U19, U17 og U15 mødte Brøndby IF, U15 udspillede Esbjerg samt U13-holdet vandt stort. Dermed kom flere af ungdomsholdene godt fra start i den nye sæson og repræsenterede De Kongeblå farver med maner.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

U19: Brøndby IF 2-1 Lyngby Boldklub
Klubbens ældste talenter skulle på en svær opgave ude imod Brøndby IF, i en kamp med højt tempo og hvor begge hold havde perioder med overtaget. De Kongeblå fik spillet en godkendt første halvleg, hvor de fik afværget Brøndbys aggressive presspil godt. Imod slutningen af halvlegen fik Brøndby dog scoret og gik dermed til pause med en 1-0 føring. Anden halvleg faldt en smule i tempo, hvor Brøndby fik udbygget føringen til 2-0 på et kontraangreb. Efter scoringen kom Lyngby-mandskabet mere på bolden og fik udlignet ved Petræus.
Dermed endte opgøret med et 2-1 nederlag, i en kamp Lyngby-talenterne godt kunne have fået point med hjem fra.

U17: Brøndby IF 1-4 Lyngby Boldklub
Kampen ude imod Brøndbys U17-hold, blev ikke en smuk fodboldkamp men resultatet er ikke til at tage fejl af og sejren kunne godt have blevet større. Spillerne fik løst mange situationer godt og fik taget de rigtige beslutninger kampen igennem, hvilket var med til at gøre udslaget i opgøret. På bolden var holdet rigtig stærke og finder gode gennembrudsmuligheder, hvor anden halvleg var holdets bedste. Kampen ender med 1-4 sejr til Lyngby, hvilket var fuldt fortjent og en flot præstation fra hele holdet.

U15: Lyngby Boldklub 4-0 Esbjerg fB
Vores U15-hold kom godt ud til opgøret og fik afvist Esbjerg presset de første 15 minutter. Derefter kom holdet bedre med i kampen, hvor fastholdelse af boldbesiddelse og tempo blev afgørende for kampen. Holdet spillede klogt hele kampen igennem og holdt Esbjerg fra fadet med kun to chancer og et frispark. Kampen endte med en sikker 4-0 sejr til U15-mandskabet, hvor alle spillerne præsterede rigtig godt.

U14: Lyngby Boldklub 2-5 Brøndby IF
Brøndbys U15-hold kom på besøg i regnen på Lyngby Stadion, hvor gæster kom bedst ud til kampen med et højt pres. Lyngby-talenterne kom bedre med efter ti minuttersspil, hvor vi kom foran 1-0 efter et hjørnespark. Gæsterne svarede hurtigt igen og fik udlignet til 1-1 inden pausen, hvor De Kongeblå U15-talenter var godt med i kampen. Anden halvleg satte gæsterne sig solidt på, til trods for en Lyngby-scoring til 2-1. Kampen ender med slutresultatet 2-5, hvor Brøndby mandskabet viste stor fysik og fik scoret fire mål i træk inden kampen blev fløjtet af.

U13: Lyngby Boldklub 9-1 Greve
Det yngste talenthold startede smidt ud i deres opgør imod Greve med et lavt tempo, men kom derefter godt med i opgøret igen. Her kunne træner Lukas Babalolas tropper gå til pausen med en 2-1 føring, inden kampen blev definitivt afgjort i anden halvleg. Her løftede holdet sig både kollektivt og individuelt og fik De Kongeblå-talenter fik sendt bolden i mål hele fem gange. Hermed vandt U13-holdet med hele 9-1 og dermed hentede en sikker sejr hjem.

Weekendens samlede resultater: :
U19: Brøndby IF 2-1 Lyngby Boldklub
U17: Brøndby IF 1-4 Lyngby Boldklub
U15: Lyngby Boldklub 4-0 Esbjerg
U14: Lyngby Boldklub 2-5 Brøndby IF
U13: Lyngby Boldklub 9-1 Greve

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c): Søren Duusgaard