Lyngby Boldklub henter Frederik Schram

Målmanden Frederik Schram skifter på en lejeaftale til Lyngby Boldklub, der lukker hullet efter Oskar Snorres skifte til Haugesund ved at leje den islandske landsholdskeeper i SønderjyskE året ud.

Køb billet til Randers-kampen ved at klikke her

Frederik Schram skifter til Lyngby Boldklub med øjeblikkelig virkning og har første træningsdag allerede i dag. Sportschef Birger Jørgensen glæder sig til at få den 24-årige målmand om bord:

”Frederik er en rigtig spændende målmand, som vi glæder os til at få ind i truppen. Trods hans, for en målmand, unge alder har han allerede opbygget en god portion erfaring med over 80 førsteholdskampe samt A-landskampe for Island. Frederik har desuden fra første kontakt vist stor interesse for vores projekt her i Lyngby, og han passer på den profil af spillere, vi gerne vil hente til klubben” fortæller Birger Jørgensen.

Den islandske målmand glæder sig også over skiftet, da han har hørt rigtig godt om klubben, og så kender han målmandsteamet, hvor han ser frem til at have nogle rigtig dygtige mennesker omkring sig:

“Jeg har hørt meget om Lyngby, og jeg kender jo klubben fra sidste sæson, da jeg spillede i Roskilde, hvor jeg havde nogle svære kampe mod jer. Det er en rigtig fed klub, og jeg kender mange, der har spillet her, og jeg kender også flere af dem, der spiller her nu. Jeg har kun hørt positive ting om træningsmentaliteten, og så har jeg jo mærket de fede fans, som der er her, hvilket jeg glæder mig til at opleve” lyder det fra Frederik Schram, der videre fortæller om planen for de næste seks måneder:

“Planen er, jeg kommer ind i et målmandsteam, jeg kender rigtig godt fra min tid i Vestsjælland. Derudover handler det også om, jeg skal se, hvad jeg kan bidrage med. Jeg kommer med en masse energi, og jeg er for at hjælpe til samt udvikle mig mest muligt. Men det er jeg sikker på, at jeg kan i godt team og med nogle dygtige folk omkring mig” lyder det fra den islandske målmand.

Frederik Schram har spillet 5 A-landskampe og 11 ungdomslandskampe for Island, og han har som professionel været i OB, FC Vestsjælland, FC Roskilde og senest SønderjyskE, hvor Lyngby har lejet målmanden frem til nytår.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter