Oskar Snorre udlejes til Haugesund

Lyngby Boldklub udlejer målmand Oskar Snorre til den norske klub Haugesund resten af året. Samtidig forlænger målmanden kontrakten med De Kongeblå med et halvt år.

Oskar Snorre fik debut for Lyngby i foråret 2018, og er i alt noteret for 19 kampe for Lyngby Boldklub. Og netop kampe skal der flere af på CV’et – derfor er lejeaftalen med Haugesund belejlig for alle parter, fortæller sportschef Birger Jørgensen:

”Snorre har naturligvis et ønske om at spille kampe oftere, end vi har været i stand til at imødekomme hos os. Det har vi respekt for, og generelt er vi enige i, at Snorre skal spille flere kampe for at udvikle sig”

”Som talentudviklingsklub så vi jo selvfølgelig gerne, at Snorre havde fået sig et gennembrud her. Det er en sportslig vurdering, der har gjort, at trænerne har kigget en anden vej, og det har Snorre også været professionel omkring. I Haugesund får han bedre muligheder for at spille, og det vil uden tvivl hjælpe hans udvikling, selvom vi jo godt kender risikoen for, at de bliver så glade for ham, at de beholder ham permanent” fortæller Birger Jørgensen, der dermed også afslører, at Haugesund og Lyngby har forhandlet en acceptabel købsaftale på plads på forhånd, såfremt opholdet bliver en succes.

”Uanset om Snorre ender med et permanent skifte til en spændende klub eller kommer tilbage med ny energi, så bliver de næste måneder gode for ham. Vi glæder os til at følge Snorre i Norge og se, hvor meget han kan rykke sig, for han er stadig en dygtig målmand med et stort potentiale, som vi ønsker held og lykke”

I forbindelse med lejeaftalen har Oskar Snorre og Lyngby Boldklub samtidig forlænget spillerkontrakten, således at den nu løber til 31. december 2020.

I Haugesund bliver Snorre fjerde danske spiller på holdkortet, da klubben i forvejen råder over Pascal Gregor, Mikkel Desler og Benjamin Hansen. Haugesund ligger aktuelt midt i den bedste norske række efter 18 kampe.

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye, fodboldbilleder.dk