Hårdt nederlag mod EfB efter overtag

For anden weekend i træk skulle de kongeblå tropper på udebanetur, og denne gang hed destinationen den danske vestkyst, hvor Esbjerg fB ventede på Blue Water Arena.

Esbjerg førte efter jævnbyrdig første halvleg
De rødklædte Lyngby-drenge var på tæerne fra start, og allerede efter et minut havde André Riel et forsøg mod mål, men den gik et stykke forbi. Esbjerg var dog også klar fra start, og på en omstilling fik Yuri Yakovenko hakket til kuglen, og Thomas Mikkelsen måtte diske op med en fornuftig redning. Begge hold var klar at spille fodbold, men det hjemmeholdet, der var skarpest omkring målfeltet. Godt midtvejs i første halvleg havde Rudolph Austin en chance, men han headede lige på Mikkelsen, der nemt kunne redde bolden. Bare få minutter efter var Lyngby så på færde i den anden ende. Emil Nielsen var først over en dårlig clearing, og han bragede til læderet, men desværre også forbi mål.

Esbjerg var farligst på dødbolde, og med små fem minutter igen skulle de også bringe sig foran efter et hjørnespark. Joni Kauko fik snittet en bold videre, og nedfaldsbold lå for fødderne af Markus Halsti, der scorede til 1-0. Ikke verdens flotteste mål, men stadig et mål. Den stilling holdt til pausen.

Stort LBK-overtag men ingen mål
Det var Lyngby-holdet, der kom bedst ud efter pausen, og allerede efter et minut havde Frederik Gytkjær en god chance. Han vendte på en femkrone midtfor feltet, og så skød han mod mål, men snært forbi. Lyngby fortsatte den fornuftige start, og efter godt 60 minuttter skulle udligningen være kommet. Jesper Christjansen vandt bolden højt i banen, og det sendte Martin Ørnskov afsted. Han fandt Nielsen, der var alene med Højbjerg, der desværre vandt den duel, og på returen plaffede Ørnskov over kassen.

Lyngby fortsatte, og Esbjerg var meget afventende i deres spil. Midtvejs i anden halvleg måtte Højbjerg redde med en flot fodparade på et Gytkjær-forsøg. Hvis der skulle komme en scoring mere i opgøret, så lignede Lyngby-mandskabet, dem der skulle score. Med 20 minutter igen Gyt fandt indskiftede Kasper Jørgensen i en fri position i feltet, men han mistimede sit skud, der derfor endte et godt stykke forbi mål. 15 minutter før slutfløjt blev hjemmeholdet reduceret til ti mand, da Yakovenko fik sit andet gule kort for at ramme Nicolai Geertsen i ansigtet. Lyngby lagde et tungt pres mod slutningen, men Esbjerg stod som en mur, hvilket de egentlig gjorde det meste af kampen, og desværre kunne De Kongeblå ikke prikket kuglen i mål, og så endte det med et tungt 1-0-nederlag. Næste opgave for Lyngby-holdet er søndag 25. august kl. 12:00, hvor Randers FC venter på Lyngby Stadion. Du kan allerede købe din billet nu og støtte drengene, der vil give alt for at slå tilbage.

Køb billet til Randers-kampen ved at klikke her

Esbjerg fB 1  – 0 Lyngby Boldklub
Tilskuertal: 3396

Målscorer:
1-0, 41′ – Markus Halsti, Esbjerg fB

Kort:
Gult 33′ – Frederik Gytkjær, Lyngby BK
Gult 61′ – Yuri Yakovenko, Esbjerg fB
2. gult = rødt kort 76′ – Yuri Yakovenko, Esbjerg fB
Gult 80′ – Jeppe Højbjerg, Esbjerg fB

Startopstilling:
Emil Nielsen – Frederik Gytkjær – André Riel
Patrick da Silva – Martin Ørnkov – Jesper Christjansen – Lasse Fosgaard
Frederik Winther – Nicolai Geertsen – Kasper Enghardt
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oskar Snorre, Gustav Marcussen (Ind –> 60′ André Riel), Rezan Corlu, Adam Sørensen, Kasper Jørgensen (Ind –> 35′ Lasse Fosgaard), Kevin Tshiembe (Ind –> 79′ Nicolai Geertsen) & Magnus Westergaard.

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter