Comeback-sejr i reserve-derby mod FCN

Modstander: FC Nordsjælland
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: 13:00, d.12. august

Mandag stod den på anden kamp i reserveholdsligaen i dette efterår, hvor De Kongeblå tog imod rivalerne fra Farum på et solrigt Lyngby Stadion. Første kamp i reserveholdsligaen stod mellem disse to hold, og endte 3-3 på Right To Dream Park efter 90′ underholdende minutter på kunstgræsset. Kampen denne eftermiddag bød også på flot fodbold, samt flere scoringer.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Farum kontrollerende i svær 1. halvleg
Kampen var knap nok startet, før kampens første scoring kom efter bare 3′ minutter. Farum fik erobret bolden højt oppe på Lyngby’s bane halvdel, vendt spillet og via stolpen kom gæsterne på 0-1. Derefter satte Søren Kroghs tropper sig på opgøret, hvor gæsterne dominerede boldbesiddelsen den første halve time af halvlegen. Lyngby havde generelt svært ved at skabe chancer imod et Farum-forsvar, der stod godt og gjorde det svært for Lyngby i første halvleg. Dermed gik de to mandskaber til pause med stillingen 0-1, hvor gæsterne havde størstedelen af boldbesiddelsen.

Flot comeback i anden halvleg sikrede sejren
De Kongeblå kom godt ud til anden halvleg efter pausen, hvor Magnus Westergaard brød igennem Farum-forsvaret, men måtte se sin afslutning går forbi FCN-målet. Kasper Jørgensen blev efter 51′ minutter spillet fri i Lyngbys højresiden og fik sendt en afslutning afsted, som U21-landsholdets målmand Peter Vindahl fik snuppet ved fjerneste stolpe. Herefter bølgede spillet frem og tilbage, hvor begge mandskaber forsøgte at spille sig igennem. Lyngby-holdet bedre med i kampen herefter og fik spillet sig frem til flere store chancer til blandt andet Emilio Simonsen og Emil Kornvig. Lyngby kom på tavlen efter 72′ minutter, da indskiftede Willads Delvin udlignede for vikingerne og dermed til stillingen 1-1. Lyngby skulle få scoret yderligere i kampen, da Emilio Simonsen efter 80′ minutter elegant vendte i feltet og krøllede bolden op i fjerneste målhjørne. Dermed vandt De Kongeblå reserve-derbyet mod rivalerne fra nord

Reserveholdsprogrammet for efteråret 2019:

Dato:Tid:Hjemme/UdeModstander:
Tor. d. 05. septemberKl. 13.00HFC København
Tor. d. 10. oktoberKl. 13.00UFC København
Man. d. 04. novemberKl. 13.00HBrøndby IF
Tor. d. 14. novemberKl. 13.00UBrøndby IF

(Bemærk at der kan komme ændringer i programmet.)

Lyngby Boldklub 2 – 1 FC Nordsjælland

Målscorer:
0-1, Martin Freese / FC Nordsjælland 3′
1-1, Willads Delvin / Lyngby Boldklub 72′
2-1, Emilio Simonsen / Lyngby Boldklub 80′

Startopstilling:
Oskar Snorre (GK), Kasper Jørgensen, Kevin Tshiembe, Thor Høholt, Adam Sørensen, Adnan Mohammad, Magnus Westergaard, Emil Kornvig, Rezan Corlu, Gustav Marcussen, Emilio Simonsen.

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk