2-0-nederlag i Parken

Femte opgave i 3F Superligaen for De Kongeblå bød på FC København, der ventede på hjemmebanen i Telia Parken, og FCK var kommet direkte fra en 1-1-remis med Røde Stjerne i Champions League kvalifikationen.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Jævnbyrdig første halvleg uden scoringer
Det var hjemmeholdet, der startede bedst, og efter godt ti minutters spil fik Bryan Oviedo fyret af fra distancen, men han skød langt over mål. Bare fem minutter senere var FCK dog langt farligere. Et indlæg kom til Pep Biel, og kun en heroisk blokering fra Frederik Winther forhindrede en scoring til københavnerne. Samme Winther havde også Lyngbys første forsøg. På et hjørnespark kom han højest, men hans hovedstød manglede saft og kraft.

Med lidt over et kvarter igen fik Jesper Christjansen en god mulighed, da han var først over returbold, og han fik klappet hårdt til kuglen, som blev blokeret til hjørnespark. Lige før pauseteen havde kaptajn Martin Ørnskov et forsøg mod FCK-kassen, men han fik overplaceret sit skud, og derfor endte den over mål. En jævnbyrdig halvleg endte derfor uden scoringer til nogen af holdene, som kunne gå til pause med 0-0.

Stærk start grundlagde sejr til FCK
Desværre gik der ikke mange minutter før, der blev scoret i anden halvleg. Viktor Fischer blev sendt afsted i dybden, og langt inde i feltet fandt han Jonas Wind, der placerede bolden i det lange hjørne uden chance for Thomas Mikkelsen, og så stod den 1-0. Bare minuttet efter havde hjemmeholdet en stor dobbelt chance. Først var Rasmus Falk tæt på fra dybt inde i feltet, og lige før stregen fik Kasper Enghardt reddet et forsøg fra Pieros Sotiriou.

Det tunge FCK-pres fortsatte, og efter godt 60 minutter fordobelde Wind føringen. Biel fandt Karlo Bartolec, der fik prikket bolden for næsen af Mikkelsen, og Wind var hurtigt over den løse bold i feltet, og så sendte han kuglen i mål til 2-0. Lyngby kom en smule bedre med, som halvlegen skred frem, men det var stadig FCK, der var farligt, når chancerne tilbød sig, og Lyngby havde svært ved at bryde den hvide forsvarsmur ned. Mod slutningen af kampen forsøgte Lyngby at gå alt ind på at score, da Nicolai Geertsen blev kastet op foran, og det fik også lagt et større tryk på hjemmeholdet. Det førte imidlertid ikke til nogen mål, og derfor vandt FCK med 2-0. Til slut skal der lyde en kæmpe tak til vores fans, der støttede holdet hele kampen, og de fortsatte lang tid efter slutfløjt. Kæmpe cadeau! #SammenForLyngby

FC København 2  – 0 Lyngby Boldklub
Tilskuertal: 15.747

Målscorer:
1-0, 46′ – Jonas Wind, FCK
2-0, 60′ – Jonas Wind, FCK

Kort:
Gult 26′ – Nicolai Geertsen, Lyngby BK
Gult 40′ – André Riel, Lyngby BK
Gult 50′ – Lasse Fosgaard, Lyngby BK
Gult 51′ – Bryan Oviedo, FCK
Gult 89′ – Kevin Tshiembe, Lyngby BK
Gult 93′ – Kasper Enghardt, Lyngby BK

Startopstilling:
Emil Nielsen – Frederik Gytkjær – André Riel
Patrick da Silva – Martin Ørnkov – Jesper Christjansen – Lasse Fosgaard
Frederik Winther – Nicolai Geertsen – Kasper Enghardt
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oskar Snorre, Gustav Marcussen (Ind –> 72′ Gustav Marcussen), Rezan Corlu, Kasper Jørgensen, Kevin Tshiembe (Ind –> 66′ Jesper Christjansen), Magnus Westergaard & Adnan Mohmmad (Ind –> 57′ André Riel).

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter