Stolpe ud mod SønderjyskE

Der var ægte sommerstemning på Lyngby Stadion, hvor der havde været fredagsbar fra kl. 16, og Delta Fun havde også leveret deres legeland fra kl. 17, så stadion var godt fyldt med glade Lyngby-fans, der glædede sig til Superliga-fodbold.

Der var gang i kampen fra start, hvor Thomas Mikkelsen måtte diske op med en fodparade efter bare tre minutter. Små ti minutter senere var Rilwan Hassan på færde, men han headede heldigvis over fra tæt hold. Men hjemmeholdet viste også tænder, og efter 20 minutter havde de en god chance. Emil Nielsen blev sendt dybt og uselvisk overlod han bolden til brandvarme Frederik Gytkjær, der afsluttede, men desværre i en SønderjyskE-forsvarer.

Godt midtvejs i første halvleg forsøgte Johan Absalon sig fra distancen, og Mikkelsen måtte helt ned til stoleroden for at forhindre en SønderjyskE-føring. Flot redning. Halvlegens bedste forsøg kom efter 35 minutter. Adnan Mohammad spænede ned af højresiden, og han lagede en bold tilbage i feltet, hvor Jesper Christjansen kom i fuld fart og satte en inderside på bolden, der strøg mod mål. Desværre ramte læderkuglen stolpen, og en SønderjyskE-mand fik clearet til hjørne efter. Tæt på! Det var det tætteste, de to hold kom på scoringer i første halvleg, og dermed stod den 0-0 efter de første 45 minutter.

Anden halvleg startede meget jævnbyrdigt, men det var desværre udeholdet, der kom først på tavlen. Hassan lagde den indover, og herinde kom Mart Lieder først på bolden, og han lagde den over i lange hjørne. Ikke mange minutter senere blev Emil Nielsen sendt fornemt afsted i dybden, og han kom først på bolden, forbi målmanden, men hans forsøg ramte stolpen… og ud! Endnu en gang tæt på!

Selvom det var Lyngby, der sad på spillet, så var det SønderjyskE, der kunne fordoble føring. Lieder snød en mand på midten, og så kunne han sprinte ned mod Lyngby-målet, hvor han scorede med et flot udført lob. Lieder fortsætter desværre, og med små ti minutter igen driblede han inde i feltet, før han lagde den af til Mads Albæk, der fik sit skud rettet i mål. Lyngby sad på bolden mod slutningen af kampen, men de store chancer blev ikke kreeret, og dermed endte opgøret med nederlag til De Kongeblå. Næste hjemmekamp er mandag d. 5. august kl. 19:00 mod AGF.

Lyngby Boldklub 0 – 3 SønderjyskE
Tilskuertal: 3.168

Målscorer:
0-1, 59′ – Mart Lieder, SønderjyskE
0-2, 71′ – Mart Lieder, SønderjyskE
0-3, 82′ – Mads Albæk, SønderjyskE

Kort:
Gult 40′ – Martin Ørnskov, Lyngby BK
Gult 73′ – Patrick da Silva, Lyngby BK
Gult 78′ – Mads Albæk, SønderjyskE
Gult 85′ – Danny Amankwaa, SønderjyskE

Startopstilling:
Emil Nielsen – Frederik Gytkjær – Adnan Mohammad
Patrick da Silva – Martin Ørnskov – Jesper Christjansen – Lasse Fosgaard
Frederik Winther – Nicolai Geertsen – Kasper Enghardt
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oskar Snorre (GK), Lasse Nielsen, Gustav Marcussen (Ind –> 78′ Kasper Enghardt), André Riel (Ind –> 67′ Adnan Mohammad), Adam Sørensen, Kevin Tshiembe & Magnus Westergaard (Ind –> 72′ Jesper Christjansen).

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk