Nederlag i Odense mod stærkt OB-hold

De kongeblå drenge var taget på sæsonens første udebanetur, og destationen hed Odense, hvor Odense Boldklub ventede. Drengene blev mødt af en rolig støvregn, men en fin temperatur til at se og spille fodbold i.

Bliv en del af fællesskabet – Køb sæsonkort
KØB DIT SÆSONKORT HER

Remis efter de første 45
Første chance skulle tilfalde Lyngby-holdet, da Nicolai Geertsen headede snært forbi efter et hjørnespark. Hjemmeholdet svarede imidlertid hurtigt tilbage, da Troels Kløve blev spillet fri igennem, og han fik bolden udenom Thomas Mikkelsen, men også udenom målet. Bare få minutter senere var den desværre gal. Lidt tilfældigt blev en bold headet på Lasse Fosgaards hånd, og så var der dømt straffespark. Det skulle Bashkim Kadrii tage sig af, og han scorede uden chance for Lyngby-målmanden.

Kadrii var i spilhumør og lidt over fem minutter senere, var han helt fri igennem, og Mikkelsen måtte diske op med en klasseredning i målet for at holde stillingen. OB var klart mest på bolden, og de var også bedst i kampen, men Lyngby lurede hele tiden på omstillinger, og efter 34 minutter var Frederik Gytkjær vaks på en kontra. Adnan Mohammad spillede angriberen fri mod OB-målet, og han udplacerede iskoldt OB-målmanden, og så stod den 1-1. Den stilling holdt også til pausen.

Stærkt spillede OB afgjorde det i anden halvleg
Billedet fortsatte efter pausen, og små ti minutter inde i anden halvleg havde OB en kæmpe dobbeltchance. Først måtte Mikkelsen afvise med fornem redning, og bagefter kastede Frederik Winther sig heroisk ned og fik afvist hjemmeholdet fra at bringe sig foran. Lyngby-holdet stod fint, og godt midtvejs i halvlegen fik Kasper Enghardt hakket mod kassen, men skuddet manglede saft og kraft. Desværre tilfaldt næste chance hjemmeholdet, da Sander Svendsen lidt heldigt fik bolden med sig i midten af banen, og driblede ned mod Lyngby-målet. Han fandt Kadrii i venstre side, der bankede et hårdt indlæg ind, som fandt Svendsen, og så stod den 2-1 til de stribede.

Da der manglede ti minutter, var Enghardt ude i nogle minutter med krampe, og det udnyttede OB. Kløve fik lov at komme for tæt på mål, og fra kanten af feltet kunne han score til 3-1 via stolpen. Ærgerligt for Lyngby-holdet der ellers var fint med i opgøret. Nedturen fortsatte desværre, da Mikkelsen lavede en fejlaflevering ud til en OB-mand, og så kunne OB-manden spille Svendsen helt fri foran mål til 4-1.

OB 4 – 1 Lyngby Boldklub

Patrick da Silva – Kasper Enghardt – Jesper Christjansen – Lasse Fosgaard
Frederik Winther – Nicolai Geertsen – Lasse Nielsen
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oliver Funch (GK), Emilio Simonsen, Gustav Marcussen, Emil Nielsen (Ind –> 60′ André Riel), Kasper Jørgensen (Ind –> 64′ Adnan Mohammad), Kevin Tshiembe & Magnus Westergaard (Ind –> 25′ Jesper Christjansen).

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.