Dobbelt Gyt i 2-0-sejr mod AaB

Lyngby Boldklub tilbage i Superligaen. Ikke dårlige ord at høre eller læse. Og der var også masser af spændte og håbefulde kongeblå fans, der var mødt op på Lyngby Stadion for at se sæsonens første kamp i Superligaen for Lyngby BK anno 2019, hvor modstanderen hed AaB.

Gytkjær sikrede 1-0-føring
Kampen startede hektisk, og det var to mandskaber, der ville frem på banen. Det var gæsterne, der startede bedst, og efter små ti munutters spil var bolden næsten i mål, da Tom van Weert headede tæt under mål, men Thomas Mikkelsen reddede med en fornem fodparade. Lyngby svarede hurtigt tilbage, og debutant Patrick da Silva huggede mod mål fra kanten af feltet, hvor hans skud blev rettet af. Derfor skulle AaB-målmand Rinne være vaks, og han reddede med en flot fodparade. Kort efter var André Riel også tæt på, da han maste store Jores Okore væk og forsøgte et lob, der desværre sad i hænderne på Rinne.

Sæsonkortsalget til Superligaen er startet!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Kort efter stadionuret rundede de 30 minutter forsøgte Frederik Gytkjær sig fra distancen, men hans forsøg sad lige på målmanden. Det gjorde det ikke få minutter senere. Lasse Fosgaard leverede et præcist indlæg, der sad lige i panden på ‘Gyt’, der oversprang Okore, og så bragte han Lyngby Stadion i ekstase! 1-0 til De Kongeblå. AaB pressede på mod slutningen af halvlegen, og Thomas Mikkelsen måtte diske op med et par gode redninger for at holde udeholdet fra at score, men den stod 1-0 ved pausen.

Gyt fordoblede til 2-0-sejr efter få minutter
Der skulle ikke gå mange minutter af anden halvleg, før Lyngby fansene igen kunne juble. Gytkjær var igen på spil. I feltet sendte han en AaB-mand efter pølser, og herefter lagde fornemt bolden i det lange hjørne til 2-0-føring! Samme aktør var tæt på efter 63 minutter. Adnan drev bolden frem i højre side, og han fandt da Silva, der uselvisk spillede Gytkjær, som hamrede mod mål, men snært forbi.

Udeholdet var dog ikke helt ufarlige, og med godt et kvarter igen fik en AaB-angriber skudt mod mål, og skuddet blev rettet af. Derfor måtte Mikkelsen ud i fuld længden for at redde til hjørne. AaB forsøgte at lægge et pres mod slutningen, men udover et farligt forsøg kort før tid, så var de ikke rigtige farlige, og dermed kunne Lyngby Boldklub sætte tre flotte point på kontoen i deres comeback til Superligaen.

Lyngby Boldklub 2  – 0 AaB
Tilskuertal: 2.971

Målscorer:
1-0, 36′ – Frederik Gytkjær, Lyngby Boldklub
2-0, 48′ – Frederik Gytkjær, Lyngby Boldklub

Kort:
Gult 16′ – Martin Ørnskov, Lyngby BK
Gult 36′ – Frederik Børsting, AaB
Gult 67′ – Magnus Christensen, AaB

Startopstilling:
André Riel – Frederik Gytkjær – Adnan Mohammad
Patrick da Silva – Martin Ørnkov – Jesper Christjansen – Lasse Fosgaard
Frederik Winther – Nicolai Geertsen – Kasper Enghardt
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oskar Snorre, Emilio Simonsen, Lasse Nielsen (Ind –> 65′ Martin Ørnskov), Emil Nielsen (Ind -> 56′ André Riel), Kasper Jørgensen, Kevin Tshiembe & Magnus Westergaard (Ind –> 72′ Adnan Mohammad).

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter