Lyngby BK laver aftale med Kasper Jørgensen

Lyngby Boldklub skrevet en aftale med Kasper Jørgensen, der i opstarten har trænet med holdet, og han har vist sig så godt frem, at det nu er blevet vekslet til en permanent aftale. Kasper er uddannet i FC Nordsjælland, og han har senest været i Brøndby IF, som han blandt andet var på træningslejr med i vinter. Den unge forsvarsspiller på 19 år har udgangspunkt på højre back, og dermed er bagkæden godt dækket ind i følge sportschef Birger Jørgensen:

“Kasper har vist sig rigtig godt frem her i opstarten, og han har vist noget af det, som vi gerne vil se, nemlig ærgerrighed og energi. Lasse Fosgaard har dækket højre backen rigtig godt, men med tilføjelsen af Kasper får vi en ung spiller, der også kan dække den plads, så det ikke afhænger udelukkende af Fos. Vi har udstyret Kasper med en treårig aftale, da vi ser et stort potentiale i ham, og vi vil gerne være med til at udvikle og forløse det. Det passer samtidig ind i vores strategi, hvor vi får en ung spiller, der kan hjælpe os her og nu, men som også har potentiale på den længere bane” fortæller Birger Jørgensen.

Sæsonkortsalget er i gang!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Udover at optræde for FCN og Brøndby så har forsvarsspilleren også spillet på både U18- og U19-landsholdet. Højre backen har en stor fart og en god gennembrudskraft, hvor han har nogle klare forcer i offensiven, men samtidig kan byde ind med nogle solide defensive kvaliteter:

“Kasper har imponeret os her i opstarten, hvor han har arbejdet stenhårdt, og selvom han kun er 19 år, så har han vist en fin modenhed, og han er gået godt ind i gruppen. Han har nogle klare kvaliteter, der kan bidrage til holdet, og han er et fint supplement på højre back. Vi tror på, at Kasper kan løfte sig flere niveauer, og han kan blive fremtidens mand på højre back. Han har også vist en stor lyst til at blive en del af projektet, og derfor er vi rigtig glade for, at det er lykkes at lande aftalen med Kasper” siger cheftræner Christian Nielsen.

KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.