Stolt Maurits Kjærgaard: ”Skylder Lyngby meget”

Maurits Kjærgaard er både glad og stolt over sit skifte til Red Bull Salzburg. Den 16-årige midtbanespiller kalder skiftet et ”perfekt match” og takker Lyngby Boldklub for fem gode år på akademiet.

”Det er mega fedt. Jeg er helt vildt stolt og glad for, at det er faldet på plads med Salzburg. Det er et perfekt match med det jeg gerne vil med min fodboldkarriere, og at det også har passet med hvad Lyngby og Salzburg har villet, er jeg sindssygt glad for. Det har været en lang proces, så jeg er glad for, at det nu er på plads” fortæller Maurits Kjærgaard.

Sæsonkortsalget er i gang!
KØB DIT SÆSONKORT HER

16-årige Kjærgaard forlader nu de trygge rammer i Lyngby og flytter til den østrigske storby. Lyngby Boldklub har dog gjort indtryk på den unge spiller, der ser tilbage på tiden i kongeblåt med glæde:

”Lyngby har formet mig som spiller gennem de sidste fem år, og jeg skylder både klubben, mine trænere og medspillere meget. Lyngby er en rigtig god klub at være i som ung spiller, der er trygt og plads til at udvikle sig, og klubben har nogle dygtige trænere som jeg også har haft glæde af”

”Lyngby har været det helt rigtige for mig, og jeg kommer selvfølgelig til at savne alle trænerne og mine medspillere. Men jeg føler mig også parat til det næste skridt her, og er glad og stolt over at det er lykkedes at komme afsted nu” fortæller Maurits Kjærgaard.

Han har trods massiv interesse fra nogle af Europas topklubber holdt fokus på sig selv og på at udvikle sig i Lyngby Boldklub:

”Ærligt, så er det ikke noget jeg har tænkt over. Når jeg har været på banen og trænet har jeg kun fokuseret på Lyngby. Mit fokus har været på at blive bedre, og så har det andet kørt på siden uden jeg egentlig har tænkt på det”

”Nu glæder jeg mig til udfordringen i Salzburg, og vil gerne takke Lyngby Boldklub, klubbens trænere og alle dem, der har spillet og hjulpet min udvikling på vej. Jeg glæder mig til at følge klubben fremover” afslutter Maurits Kjærgaard.

KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske