Maurits Kjærgaard solgt til Red Bull Salzburg

Lyngby Boldklub sælger Maurits Kjærgaard til Red Bull Salzburg FC. Den 16-årige ungdomslandsholdsspiller, der i Lyngby spillede på U17-holdet, skifter til de østrigske mestre med det samme.

Transferen af Maurits Kjærgaard er et af de største salg i Lyngbys historie, og der har været mange klubber at vælge imellem gennem den seneste tid, hvor flere af Europas top-talentudviklingsklubber har vist interesse for og er kommet med konkrete bud på Maurits Kjærgaard.

Sæsonkortsalget er i gang!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Det bliver altså Red Bull i Salzburg, der bliver destinationen, og det skifte er der god grund til at ønske både spiller og klub tillykke med, hvis man spørger sportschef Birger Jørgensen:

“Selvom det altid er vemodigt at sige farvel, så er det en stor dag for os i Lyngby Boldklub. “Mau” har sammen med de dygtige trænere på akademiet knoklet stenhårdt for at Maurits er nået hertil og nu får chancen i et fantastisk setup i Salzburg. Det er flot arbejde og godt gået, at vi i dag kan sende Maurits ud i Europa på den helt rigtige måde for både klub og spiller” fortæller Birger Jørgensen, der ikke vil ud med prisen for det unge talent, men dog godt tør afsløre at De Kongeblå med salget har været tæt på at sætte klubrekord:

“Vi har det seneste år skærpet vores profil som talentudviklingsklub, og salget af Maurits er en klar milepæl for os. Salget er helt i tråd med vores strategi om også at kunne udvikle og sælge spillere direkte fra akademiet, og Maurits er skoleeksemplet på et talent som har potentialet til at gå hele vejen. Vi er stolte over at vi igen beviser at vores strategi og 3-årsplan virker, og at klubben er på rette vej såvel sportsligt som økonomisk. Dette afspejler sig også i transferbeløbet, der er det største salg vi har lavet i tyve år og som med de fremtidige indtægtsmuligheder, der ligger, har potentiale til at blive det mest lukrative salg nogensinde” fortæller sportschef Birger Jørgensen.

Akademichef Nicas Kjeldsen, der har haft fornøjelsen af at følge Maurits Kjærgaards udvikling på nærmeste hold, er også både stolt og glad:

“Maurits er en ekstremt talentfuld spiller, og han har udviklet sig helt enormt her hos os. Selvom vi selvfølgelig gerne havde beholdt og arbejdet videre med “Mau”, så er det rigtige at hjælpe ham op en endnu højere hylde, og i den forbindelse glæder vi os over at have fundet en løsning med Salzburg, som både spilleren, familien og de to klubber har kunnet se sig selv i” fortæller Nicas Kjeldsen.

16-årige Maurits Kjærgaard har hele den forgangne sæson været fast mand på Lyngbys hold i U17-ligaen, om end der også er blevet tid til lejlighedsvise træningspas med førsteholdet – samt en uofficiel debut i vinters, hvor Maurits Kjærgaard spillede en halv time af træningskampen mod Malmö FF.

Lyngby Boldklub ønsker Maurits alt godt fremover!

KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.