Marcus Backmann forlænger med Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med Marcus Backmann. Forsvarsspilleren, der har spillet elleve år i Lyngby Boldklub, fortsætter derfor hos De Kongeblå.

Parterne er blevet enige om i første omgang at lave en kontraktforlængelse frem til nytår. Sportschef Birger Jørgensen er glad for at Backmann fortsætter med kongeblå viking, Verdensmål og Superliga-logoet på trøjen:

“Vi er glade for, at vi kan forlænge med Backmann. Han er en af vores egne fra akademiet og er dermed produkt af vores strategi om at ville lykkes med alle vores talenter. Han har tilmed fået debut på A-holdet og trådte til i foråret, da der var brug for ham. Det klarede han og holdet godt, men desværre blev han skadet efterfølgende og missede de afsluttende kampe og playoff” lyder det fra Birger Jørgensen.

Sæsonkortsalget er startet!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Backmann er henover sommeren blevet sin skade kvit, og træner igen fuldt med førsteholdstruppen. Og der bliver behov for en bred trup i efterårets kampe:

“Backmann er begyndt at træne fuldt med igen, og nærmer sig stille og roligt sin topform. Vi får i efterårssæsonen behov for en bred trup, idet vi skal igennem tyve kampe i Superligaen samt kampe i Sydbank Pokalen og reserveholdsturneringen, der også skal afvikles. Vi får med andre ord brug for alle mand, så timingen i en kort aftale er god i forhold til at Backmann kan blive helt fit, få nogle minutter i benene og forhåbentlig tage næste skridt i sin udvikling” fortæller Birger Jørgensen.

21-årlige Marcus Backmann har spillet hos De Kongeblå siden han var 10 år gammel og blev sidste sommer rykket op i A-truppen. Han står i alt noteret for 15 kampe og 2 scoringer for De Kongeblå.

KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.