Debut til nye ansigter, da Gustav Harlev afgjorde sommerens første træningskamp

Dagens modstander var HB Køge fra 1. division, som var første test inden den nye sæson i Superligaen begynder d. 14 juli. Med til opgøret var de tre nye Lyngby-spillere Patrick Da Silva, Emil Nielsen og Andre Riel. Hertil var et par spillere som holder sig i gang over sommeren med, mest kendt var Tobias Mikkelsen der tidligere har spillet for De kongeblå. Kampen blev spiller over tre halvlege af 30′ minutter, med korte indlagte vandpauser i mellem.

Sæsonkortsalget er startet!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Tæt første halvleg uden scoringer
Fra kampens indledning af satte HB Køge sig på spillet i de første 10 minutter af opgøret, men kom kun til få løse chancer. Herefter kom De Kongeblå bedre med i opgøret, der bød på uofficiel debut til Andre Riel, Emil Nielsen og Patrick Da Silva. Frederik Gytkjær stod for opgørets første Lyngby-afslutning dog uden at udfordre HB Køges målmand. Patrick Da Silva viste sig frem for første gang, 20′ minutter inde i opgøret, da han alene igennem på venstresiden spillede Andre Riel fri foran mål. Desværre for den nye Lyngby-angriber kom der en HB Køge forsvar imellem og fik blokeret skuddet. Lyngby-mandskabet kom bedre med i opgøret, som halvlegen skred frem, og specielt Magnus Westergaard dominerede på midtbanen og var involveret i mange gode aktioner.

Emil Nielsen tæt på første Lyngby-mål i endnu en målløs halvleg
Efter en kort vandpause kom De Kongeblå ud itl anden halvleg med mere tænding på. Her var Patrick Da Silva i hopla og satte endnu engang Andre Riel op fra venstrekanten, denne gang strøg afslutningen centimeter over HB Køge-målet. Modsat første halvleg sad De Kongeblå på størstedelen af boldbesiddelsen. Efter 45′ minuttersspil erobrede Gytkjær en løs bold på kanten af feltet, driblede to forsvarsspillere men måtte se sit forsøg reddet på stregen af HB Køges venstreback. Lyngbys nye angriber Emil Nielsen var tæt på at bringe Lyngby-holdet i front efter 50′ minutter, da Andre Riel brød igennem på højrekanten og serverede et fornemt indlæg til Nielsen, som desværre headede centimeter ved siden af stolpen på den gyldne mulighed. Gode takter fra de to nye spillere i Kongeblåt. Tobias Mikkelsen og Adnan Mohammed kom på banen efter 52′ minutter, hvor de erstattede Emil Nielsen og Andre Riel på toppen. Mikkelsen holder formen ved lige disse uger i Lyngby, grundet sommerpausen i den australske liga, hvor han til dagligt spiller for Brisbane. Patrick Da Silva fortsatte de gode takter og dominerede venstrekanten hele kampen igennem, og ligner en mand, vi får meget gavn af i den nye Superliga-sæson.

Gustav Harlev sikrede sejren i tredje halvleg
Sidste halvleg gav muligheden for flere af klubbens helt unge talenter kunne få chancen. Her var Filip Panjeskovic, Oliver Funch og Willads Delvin med fra start. Tredje halvleg startede uden de store muligheder til nogen af mandskaberne, der begge prøvede at spille sig igennem uden held i halvlegens indledning. Emilio Simonsen havde Lyngbys bedste mulighed, da han fra kanten af feltet fik sendt en afslutning tæt forbi mål. Oliver Funch der fik uofficiel debut havde ikke meget at se til, da HB Køge ikke havde nogen afslutninger inden for målrammen i tredje halvleg. Vi skulle helt til overtiden af tredje halvleg, før kampens eneste scoring fandt sted. Gustav Harlev afgjorde opgøret med et skud fra 25 meter, der blev rettet af på vej imod mål. Dermed vandt Lyngby 1-0 i sommerens første træningskamp.

Bliv klar til sommeren i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 1 – 0 HB Køge
Første halvleg: 0-0