Lyngby Boldklub skriver kontrakt med André Riel

Vi byder i dag velkommen til André Riel, der får en 2-årig kontrakt med De Kongeblå, og han glæder sig meget til at trække den kongeblå trøje over hovedet:

”Jeg er stolt, og jeg er super glad for, at det endelig kunne lykkes. Jeg glæder mig virkelig til at trække den kongeblå trøje over hovedet og give alt, som jeg har for klubben, fansene og mine holdkammerater” siger Riel.

Hermed har Lyngby hentet to offensivspillere, der gør, at man har et solidt fundament på de offensive positioner:

”Med tilgangen af både Emil og André har vi nu to hurtige offensivspillere, der begge har en god alder samt en sult efter at træne hårdt og vinde. Begge spillere har en god cocktail af ingredienser, der ligger bag vores strategi og til grund for vores beslutninger. Vi forventer, at André med sine kvaliteter kan hjælpe os i de kommende sæsoner. I sidste sæson hentede vi blandt andet Rezan Corlu, der også havde haft en svær periode i sin forrige klub, og sammen løftede vi hans niveau. Vi tror på, at vi kan gøre det samme med André” lyder det Birger Jørgensen.

Sæsonkortsalget er startet!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Selvom Riel ikke har fået meget spilletid i AGF siden skiftet fra FC Helsingør, ser cheftræner Christian Nielsen mange gode egenskaber hos den 29-årige angriber:

”Vi får en spiller med et stort og delvist uforløst potentiale, som vi skal hjælpe hinanden med at indfri. André er eksplosiv, har en enorm fart og kan dække flere pladser. Derudover har vi gerne ville hente André i flere vinduer, og det er en spiller, der virkelig har købt ind på det nye Lyngby-projekt, som brænder for at komme i gang med gruppen” fortæller Christian Nielsen.

Selv glæder den nytilkomne offensivspiller sig også meget til den nye udfordring og at lære sine holdkammerater at kende:

”Jeg har kort mødt drengene, og bare i den time jeg har været i omklædningen, der kan jeg mærke en gruppe, der virkelig går godt i spænd med hinanden. Jeg glæder mig til at arbejde stenhårdt med dem, og vi skal stå sammen som hold for at levere det bedste resultat. Jeg kender allerede flere af drengene i truppen, og de har talt så godt om gruppen, som jeg glæder mig til at blive en del af” siger Riel.

I sin tid i FC Helsingør har Riel scoret 21 mål i 63 kampe, og Christian Nielsen er glad for at kunne råde over to nye offensive kræfter med fart, når jagten på point i Superligaen indledes:

”Vi får en spiller ind, som har været igennem en hård periode i sin tidligere klub, og vi skal sammen bygge ham op til fordums styrke. André er sulten efter at bevise sit værd og hjælpe holdet til overlevelse i Superligaen. Indfrier han det potentiale, vi ser i ham, har vi fået en klassespiller, der vil brænde igennem for os”.

Første test for De Kongeblå venter lørdag d. 29. juni kl. 14 mod HB Køge, og Lyngby har første kamp i Superligaen mod AaB søndag d. 14. juli kl. 14:00. Husk at sæsonkortsalget er gået i gang, og priserne starter fra 50 kr. om måneden.

KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.