Gustav Marcussen forlænger med De Kongeblå

Vi vil gerne lykkes med 100% af vores talenter, og vi vil samtidig også gerne skabe spillere, der kan komme ind og spille på grønsværen på Lyngby Stadion. Der er Gustav Marcussen et godt eksempel, og vi glæder os derfor over at kunne bringe jer nyheden om, at den unge midtbanespiller har forlænget sin kontrakt, så den nu løber frem til 2021. ‘Gus’ har i en alder af 21 år opnået 53 kampe i kongeblåt, og i sidste sæson bidrog han med to mål og fem assist i 28 kampe. Marcussen har også optrådt på adskillige ungdomslandshold, og han har med sine bare 21 år fremtiden foran sig, men også masser at lære endnu. Derfor glæder det sportschef Birger Jørgensen, at han har forlænget sin kontrakt, så man kan lægge en god og solid plan:

“Gustav er dedikeret, og samtidig en god fodboldspiller. Han har taget turen hele vejen igennem akademiet og til førsteholdet, og det er vi altid lidt ekstra stolte af. Nu er næste skridt så, at han skal være en stabil del af førsteholdet og levere som en “voksen” fodboldspiller, hvor der ikke er plads til for mange udfald, da niveauet er så højt, som det er. Vi har en stor tiltro til ‘Gus’, og vi tror på, at han kan løfte sig flere niveauer endnu, og vi er glade for, at forlængelsen kom i hus, så Gustav kan koncentrere sig om at udvikle sig så meget som muligt, hvor vi er med hele vejen” fortæller Birger Jørgensen.

Sæsonkortsalget er startet!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Gustav har igennem det sidste halve år været igennem forløb, hvor han har fået optimeret sin træning og kost, og han har taget det professionelle liv som fodboldspiller til sig med stor iver. Det er cheftræner Christian Nielsen glad for, og han glæder sig til at arbejde endnu mere med Gustav:

“Vi er glade for at rejsen med ‘Gus’ fortsætter i Lyngby BK. Gus har været igennem vores akademi og i klubben længe. Han har klubbens værdier i blodet og er en rigtig Lyngby-dreng. Vi kender alle Gus’ potentiale, og nu er tiden inde til at tage det næste trin i hans udvikling. Gustav har arbejdet hårdt både på og udenfor banen igennem længere tid for at være den bedste udgave af sig selv. Blandt andet har han været igennem et forløb hos vores partner Kurhotel Skodsborg, hvor han har fået optimeret sin træning og kost. Han er blevet en bedre holdspiller, og det kombineret med hans individuelle kvaliteter gør, at han bliver rigtig spændende at følge ” lyder det fra Christian Nielsen.

‘Gus’ er selv en glad mand efter forlængelsen, og han glæder sig til næste sæson, hvor der venter en stor udfordring, når den står på Superliga:

“Jeg er super stolt og glad for at forlænge et år mere med min hjerteklub. Jeg kan ikke vente med at give den maks gas i Superligaen, og vi skal bare give den alt, som vi har som hold” siger Gustav Marcussen.

Vil du gerne vide mere om Gustav Marcussen, kan du se vores portræt fra sidste forår via vores YouTube-side.

Første test for De Kongeblå venter lørdag d. 29. juni mod HB Køge, og De Kongeblå har første kamp i Superligaen mod AaB søndag d. 14. juli kl. 14:00. Husk at sæsonkortsalget er gået i gang i dag, og priserne starter fra 50 kr. om måneden.

KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.