Lyngby Boldklub siger farvel til fem spillere

Lyngby Boldklub har meddelt fem spillere, at klubben ikke ønsker at forlænge kontrakterne, når de udløber ved udgangen af juni måned. Danni König, Kristian Lindberg, Daniel Stückler, Nicklas Mouritsen og Mads Carlson tager derfor afsked med De Kongeblå.

Danni König blev på vinter-transfervinduets sidste dag hentet ind til 9’er-position, hvor han sammen med Jeppe Kjær udgjorde Lyngbys forreste linje. König spillede 14 kampe i foråret og opnåede fire scoringer i det flotte forår, som bekendt endte med oprykning:

”Danni blev hentet ind på en kort aftale, da vi havde brug for en goalgetter som konkurrence og aflastning til Jeppe Kjær. De to har gjort det godt, og Danni har fra dag 1 været et aktiv for os – og med fire vigtige scoringer har han udført sit job til UG, kryds og slange ud fra forudsætningerne. Det er ikke let at komme ind på en kort aftale, men Danni har vist, at han har et fint niveau, og vi er sikre på, at der er en anden klub i divisionerne, der får en top-tændt og målfarlig angriber i folden” fortæller Birger Jørgensen.

Kristian Lindberg, Daniel Stückler og Nicklas Mouritsen tager efter et år i kongeblåt også afsked denne juni. Lindberg og Mouritsen kom til Lyngby sidste sommer fra Roskilde, mens Stückler kom til fra FC Helsingør.

”Både hvad angår Lindberg og Stückler, så er det ikke blevet til de minutter, vi havde håbet på hver især – og slet ikke her i foråret, hvor trænerne har kigget efter andre muligheder. Derfor skal både Lindberg og Stückler ud og have noget fast spilletid et andet sted” fortæller Birger Jørgensen om de to spillere.

Stückler endte på 11 kampe for Lyngby Boldklub, mens Kristian Lindberg fik i alt 22 kampe i denne omgang – sidstnævnte scorede også tre gange blandt andet et enkelt matchvinder-scoring mod Hvidovre i foråret. Kampmæssigt ser det anderledes ud med Nicklas Mouritsen, der spillede alle kampe i foråret, men altså også forlader Lyngby Boldklub ved kontraktudløb.

”Afskeden med ’Mou’ er på mange måder rigtig svær, for på træningskultur, dedikation og arbejdsiver har vi fået alt, hvad vi kunne håbe på. Vi har dog et ønske om at sammensætte truppen lidt anderledes og måske bringe en anden type back ind i truppen – og i det lys ville Mouritsen i fremtiden komme længere bag i køen, hvilket vil stoppe hans udvikling. Så vi håber, at ’Mou’ kan finde en ny klub, der tror på ham, og hvor han kan bidrage med alle de gode ting” fortæller Birger Jørgensen.

Et pænt farvel – og måske på gensyn – lyder der også til Mads Carlson. Den 20-årige midtbanespiller har ved flere lejligheder været på bænken, men spilletid er det kun blevet til ved to lejligheder. Og nu skal Carlson finde spilleminutter og udvikling andetsteds:

”Carlson har været eksemplarisk og dedikeret på trods af en rolle, der har været et stykke fra holdet hele sæsonen. Carlson har udviklet sig godt, men har nu allermest behov for spilletid – og den kan vi ikke tilbyde ham, som tingene er lige nu. Derfor håber vi, at ’Carl’ kan fortsætte sin udvikling et andet sted, og forhåbentlig sker der det, der ofte kan ske, når man får spilletid kontinuerligt – at han vokser og derigennem kan blive aktuel for os” fortæller Birger Jørgensen.

Lyngby Boldklub ønsker alle – König, Mouritsen, Carlson, Stückler og Lindberg – alt muligt held og lykke med fremtiden og har inviteret dem alle fem til afskedsblomster i forbindelse med sæsonens første Superliga-kamp mod AaB.

Lyngby har tidligere forlænget med Lasse Fosgaard og Martin Ørnskov, der også havde kontraktudløb med Lyngby denne sommer. Af yderligere spillere med udløb er Rezan Corlu, der er lejet i AS Roma, Jeppe Kjær og Marcus Backmann fortsat uafklarede.