Den kongeblå anfører forlænger med et år

Vi kan oplyse om endnu en forlængelse, og denne gang omhandler det vores anfører Martin Ørnskov. ‘Ørn’ har sat sin underskrift på en kontrakt, der gør, at begge parter har papir på hinanden i endnu et år. Den rutinerede midtbanemand har været i klubben siden 2016, og han har spillet 106 kampe i kongeblåt, hvor han klasket fire dåser i kassen på den tid. I den seneste sæson har han spillet 32 kampe, og han glæder sig til endnu flere i fremtiden:

“Jeg er rigtig glad. Min tid i Lyngby har været fantastisk, med både op- og nedture, men det vi udrettede i foråret, det var helt unikt. Alt gik op i en højere enhed, hvor alle bidragede – både spillere, trænerteam, administration og fans. Der skal lyde en kæmpe tak til fansene, som altid er bag os, og det var fedt at kunne fejre oprykningen med dem. Nu venter Superligaen i næste sæson, og det bliver en udfordring, men en rigtig sjov en af slagsen. Jeg er imidlertid sikker på, at vi har kvalitet i denne her trup til at kunne være med, da vi har bygget en stærk gruppe op det seneste år, der fungerer sammen både socialt og på banen. Så jeg glæder mig bare til at komme i gang igen” siger Ørnskov.

Husk I kan forlænge jeres sæsonkort frem til og med d. 22. juni
Det kan I ved at klikke her

Sportschef Birger Jørgensen glæder sig over forlængelsen med anføren, der har taget et stort ansvar på sine skuldre i sin Lyngby-tid, hvor klubben har været igennem lidt og hvert:

“Martin har været en eksemplarisk anfører, og han har taget det på sine skuldre at være truppens stemme opadtil, men samtidig også have fingeren på pulsen, hvordan stemningen var generelt. På banen og til træning går han forrest, og vi er super tilfredse med, at han vil tage endnu en tørn, når det hedder Superliga næste sæson. Han har noget erfaring, som han kan dele ud af, og han ved, hvad der skal til for at begå sig på det her niveau, samtidig med at han sætter baren for, hvordan man træner og lever som Lyngby-spiller” siger sportschef Birger Jørgensen om forlængelsen med Martin Ørnskov.

Første opgave for de kongeblå drenge er en træningskamp mod HB Køge lørdag d. 29. juni kl. 14:00, inden der er Superliga-start mod AaB i uge 28.

Læs også: Der er åbnet for sæsonkortfornyelse!

Læs også: Superligaprogram fastsat

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk