U17-talenterne pokalmestre med sejr over FCN

Efter en vanvittig weekend med oprykning fulgte klubbens U17-talenter op på de gode resultater, da holdet mødte lokalrivalerne FC Nordsjælland i pokalfinalen, som ligger nummer 1 i ligatabellen. De Kongeblå kom til finalen med sejre imod blandt andet GVI og B93, som begge blev besejret med cifrene 2-1. Finalen blev afviklet på Tingbjerg Idrætspark i Brønshøj, og det skulle vise sig at blive en god aften for de kongeblå-talenter.

Bliv klar til sommeren i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket:
Shop dit merchandise her

Opgøret startede med Lyngby på bolden og med en fantastisk start for De Kongeblå. Allerede efter 38 sekunder kom Lyngby foran med 1-0, da Lucas Hey bragte os i front. Derefter var Lyngby-mandskabet tæt på at bringe sig yderligere i front, men brændte desværre en 100%-chance imod et rystet FCN-mandskab. De Kongeblå-talenter pressede højt på banen og fik skabt flere gode muligheder i kampens indledning. Farum-holdet havde reelt kun en større mulighed i kampen, som Lyngby-forsvaret fik afværget på stregen.

Lyngby fik ved stillingen 1-0 tilkæmpet sig et straffespark, men desværre for De Kongeblå blev dette misbrugt. Derefter fik de presset FCN og fik udbygget føringen, da U-landsholdsaktuelle Filip Panjeskovic øgede føringen til 2-0 efter en dødbold. Imod kampens slutning begyndte Farum-holdet at smide flere indlæg i Lyngby-feltet, men uden held da et solidt forsvar afviste samtlige tilnærmelser. Dermed kunne Lyngby-drengene gå fra opgøret med en 2-0 sejr og pokaltitlen efter en flot præstation.

Lyngby Boldklub 2-0 FC Nordsjælland
1-0, Lucas Hey
2-0, Filip Panjeskovic

Startopstilling:
Maurits Kjærgaard – Filip Panjeskovic – Alexander Petræus
Waldemar Kattrup – Lucas Hey – Casper Winther
Lukas Gammelgaard – Victor Laub – Mads-Emil Langberg – Andreas Kaltoft
Jonathan Ægidius

Udskiftere: Mohammed Fazal, Victor Sander Petersen, Endrit Kamilji, Adam Vendelboe & Jakob Vadstrup.

Årets pokalfighter: Filip Panjeskovic

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter