SU-SU-SUPERLIGA!!!

De kongeblå drenge var rejst helt nordpå, da der ventede returopgør mod Vendsyssel FF i Playoff til Superligaen. Frederik Gytkjær og Lasse Fosgaard havde sørget for et godt udgangspunkt på 2-1, og dermed var det hjemmeholdet, der havde mest at jagte, da de skulle frem for score.

Skarp Kjær sørgede for 1-0-føring ved pausen
Vendsyssel-holdet var også mest aggressive fra start, og første chance tilfaldt Alhaji Kamara, der heldigvis afsluttede lige på Thomas Mikkelsen. Selvom hjemmeholdet startede bedst, så var det Lyngby, der bragte sig foran. Martin Ørnskov blokrede en aflevering, og det sendte Jeppe Kjær helt fri med Flø i Vendsyssel-målet. Fra den position svigtede Kjær ikke, og han afsluttede køligt i højre hjørne til stor ekstase for de godt 200 medrejsende Lyngby-fans på Hjørring Stadion.

Vendsyssel var bedst på bolden, og de havde det meste af spillet, mens Lyngby lurede på omstillinger. Efter godt 25 minutter kom hjemmeholdet til baglinjen og fik afsluttet, men forsøget var svagt, og Mikkelsen havde styr på det. Da stadionuret rundede 30 minutter var Adnan Mohammad farlig. Han snød en mand på midten og sprintede ned mod Vendsyssel-målet. Desværre mangelde hans indlæg præcision, og Flø kunne samle den op. Vendsyssel havde et par chancer mod halvlegens slutningen, men intet rigtigt farligt, og dermed gik De Kongeblå til pause med en 1-0-føring.

Dramatisk anden halveg
Vendsyssel kom ud med stor energi i anden halvleg, og efter 50 minutter headede Benjamin Källman på overliggeren. Det rystede imidlertid ikke De Kongeblå, og bare minuttet efter så forbodblede Lyngby føringen. Adnan skød mod kassen, hvor hans skud blev rettet af, og så lå kuglen i kassen til en 2-0-føring. Billedet fra første halvleg fortsatte, hvor Vendsyssel var mest på bolden, men Lyngby lurede på omstillinger. Lyngby-mandskabet forsvarede sig heroisk, men efter 67 minutter kom der spænding i opgøret. Vendsyssel fik tilkendt et straffespark, som Jon Dagur Thorsteinsson omsatte.

Hjemmeholdet fortsatte presset, og Lyngby-drengene var trykket langt tilbage på banen, men alle mand kæmpede med alt, de havde. Da der mangelde seks minutter havde Danni König en gylden mulighed for at lukke opgøret, da han blev sendt alene afsted, og han fik afsluttet hårdt mod hjørnet, men Flø redede med en fodparade. Bare minuttet efter tog Tiémoko Konaté et stærkt løb frem i banen, og så kunne han placere bolden forbi Thomas Mikkelsen til 2-2. Så var der virkelig tænding på i kampen, og man kunne mærke intensiteten i luften. Tre minutter inde i dommerens overtid var Vendsyssel ekstremt tæt på, da en bold blev reddet på strengen, men stilligen holdt, og dermed er Lyngby Boldklub tilbage i Superligaen!!

Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – AFSNIT 7

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter

Foto: (c) fodboldbilleder.dk