2-1-sejr i fornem kulisse

Efter en vanvittig kamp imod FC Helsingør sidste weekend, hvor vi sikrede os tredjepladsen, var det endelig tid til Superliga Playoff. Rundens modstander var Vendsyssel FF, som vi havde revanche til gode imod. Lyngby kom til kampen med tur i den efter et yderst positivt forår, hvor De Kongeblå havde spillet sig med i toppen efter flere fremragende præstationer. Nordjyderne kom til opgøret med et negativt forår i bagagen, hvor der var lagt op til et brag af en kamp på et tæt pakket Lyngby Stadion.

Du kan booke plads på fanbussen til Vendsyssel for bare 250 kr. her

Lyngby i front efter målrig første halvleg
Opgøret startede med gæsterne fra Vendsyssel FF på bolden, hvor de havde godt fat i indledningen på kampen. Nordjyderne fik kampens første mulighed efter et hjørnespark, som forsvarsklippen Lasse Nielsen fik afværget. Efter seks minutter var gæsterne endnu en gang tæt, da Kamara måtte se sit forsøg reddet af Lyngby-keeperen Thomas Mikkelsen. De Kongeblå svarede efter de mange Vendsyssel chancer igen på vores første chance, da Frederik Gytkjær headede De Kongeblå i front med 1-0. Derefter skulle der ikke gå mange minutter, før der var udlignet igen, da Kamara bragte balance i regnskabet til 1-1 efter 11 minutter.

Efter de to scoringer kom der igen ro på kampen, hvor spillet bølgede frem og tilbage. Lyngby var tæt på at bringe sig i front igen efter 30 minutters spil, da Jeppe Kjær fik afsluttet, men forsøget gik ud til hjørnespark. Dette blev omsat til en 2-1-føring, da Lasse Fosgaard headede et hjørnespark i mål og dermed bragte De Kongeblå i front. Få minutter efter føringsmålet var Vendsyssel tæt på at bringe sig tilbage i kampen efter klumpspil i Lyngby-feltet. Dermed kunne De Kongeblå gå til pause foran 2-1 efter en første halvleg med masser af action og mål.

Bliv klar til sommeren i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket her:
Shop dit merchandise her

Chancerig anden halvleg endte uden mål
Lyngby kom godt ud efter pausen, og Frederik Gytkjær fik en gylden mulighed for at gøre det til 3-1. Han opsnappede en for kort tilbagelægning og han afsluttede hurtigt, men Flø i målet fik slået til hjørne. Få minutter efter kom Winther højt på et hjørne, og han fik headet mod mål, men den gik lige forbi den ene stolpe. Godt midtvejs i anden halvleg var udeholdet farlige, da Jön Thorsteinsson snød en mand med en skudfinte, og så hamrede han kuglen snært forbi den ene opstander. Lyngby fik endnu en gang en kæmpe mulighed efter 70 minutter. Kjær vandt en bold langt fremme, og han lagde den til rette for Adnan, der forsøgte sig med et hårdt skud, men Flø reddede igen med en flot parade.

Lyngby spillede en fremragende omgang fodbold, og efter 82 minutter fik Gustav Marcussen tilkendt et straffespark, da han blev nedlagt i feltet. Det skulle Gytkjær skyde, men hans forsøg blev reddet helt nede ved stolpen. Lyngby-drengene fortsatte det store pres mod udeholdet, og i de døende minutter havde de en dobbeltchance efter hjørnespark. Først headede Lasse Nielsen på stolpen, og Nicolai Geertsen var hurtig over returen, som han desværre skød over mål. Der blev ikke scoret mere i opgøret, og derfor endte De Kongeblå med at vinde en flot 2-1-sejr i en fornem kulisse. Tak for støtten!

Lyngby Boldklub 2 – 1 Vendsyssel FF
Tilskuertal: 4832

Målscorer:
1-0, Frederik Gytkjær – 10′
1-1, Alhadji Kamara – 12′
2-1, Lasse Foagaard – 31′
2-1, Frederik Gytkjær 82′ (brændt straffespark)

Kort:
Gult – Kevin Tshiembe, Lyngby BK, 27′ minut
Gult – Benjamin Källman, Vendsyssel – 42′ Minut
Gult – Jeppe Kjær, Lyngby BK – 42′ minut
Gult – Jon Thorsteinsson, Vendsyssel – 42′ minut
Gult – Martin Ørnskov, Lyngby BK – 53′ minut
Gult – Andreas Kaltoft, Vendsyssel – 57′ minut
Gult – Mikkel Wohlgemuth, Vendsyssel – 81′ minut

Startopstilling:
Adnan Mohammed – Jeppe Kjær (76′ ud)
Martin Ørnskov – Frederik Gytkjær (89′ ud) – Jesper Christjansen
Nicklas Mouritsen – Lasse Nielsen – Frederik Winther – Kevin Tshiembe (ud 69′) – Lasse Fosgaard
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oskar Snorre, Gustav Marcussen (ind 76′), Danni König, Nicolai Geertsen (ind 69′), Emilio Simonsen, Adam Sørensen & Magnus Westergaard (ind 89′).

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter

Foto: (c) fodboldbilleder.dk