Vanvidskamp i Helsingør – Vi er i Playoff!

De kongeblå tropper var rejst nordpå for at spille rivalopgør mod FC Helsingør, hvor der var lidt ekstra på spil. Lyngby jagtede top tre, og Helsingør skulle bruge en sejr for at redde sig.

KØB BILLET TIL PLAYOFF-KAMPEN MOD VENDSYSSEL VED AT KLIKKE HER

Kampen startede rodet med meget spil på midten af banen, og begge mandskaber havde svært ved at skabe chancer. Helsingør var mest på bolden, men de havde svært ved at spille sig igennem Lyngby-defensiven. Efter 21 minutter fik de dog et gennembrug, og på et indlæg ramte den Kevin Tshiembes hånd, og der blev dømt straffespark. Det skulle Patrick Olsen tage sig af, og han scorede til 1-0. Dermed ventede der en endnu sværere udfordring for de kongeblå, som dog kæmpede heroisk videre.

Efter 30 minutter fik Jeppe Kjær en gylden mulighed for at bringe balance i regnskabet. Han blev sendt alene med Helsingør-målmanden, og han forsøgte sig med et lob. Det var hjemmeholdets målmand desværre klar på, og dermed fortsatte stilingen med en etmåls-føring. Kort efter var Kjær igen i centrum, da han blev nedlagt i feltet, men dommerens fløjte forblev tavs. Helsingør havde lidt forsøg fra distancen, men der blev ikke scoret mere i første halvleg, og den stod 1-0 efter de første 45 minutter.

Lyngby-drengene kom godt ud efter pausen, og de fik også anden halvlegs første chance. Kjær spillede Adnan i dybden, og han fandt en helt fri Jesper Christjansen, der desværre overplacerede sit skud over mål. Gylden mulighed. Lyngby-holdet fortsatte med dominansen, men Helsingør stod bare på deres langhårede bane og sparkede lange bolde. Med lidt over 10 minutter igen havde Lyngby en dobbeltchance. Først var König tæt på at få headet, og efterfølgende fik Gus et skud blokeret.

Lyngby jagtede med alt, hvad de havde, men Helsingør kæmpede også med alt, og de fik afvist gang på gang. Med ti minutter igen gik Lyngby all-out, og Nicolai Geertsen blev sat ind i angrebet, og det gav pote bare fire minutter efter. Geert kom højt, højt op og fik på fornem vis pandet udligningen i kassen. Hermed var der virkelig dømt jagt, og hele endentribunen der var klædt i kongeblåt i dagens anledning, støttede drengene højtlydt. I det 89. minut kulminerede hele foråret så, da Geertsen endnu en gang dukkede op. Han kom i fuld sprint, og han headede mod stor kraft bolden i hjørnet til ekstase for hele Kongens Lyngby, lød det som. Dermed førte De Kongeblå 2-1! Bare få minutter efter kom nyheden, at Thisted havde udlignet i Næstved, og så lå Lyngby til Playoff. Det fortsatte helt til slutfløjt, og så kunne jubelen bryde løs på Helsingør Idrætspark.

FC Helsingør 1  – 2 Lyngby Boldklub
Tilskuertal: 3089

Målscorer:
1-0, 22′ – Patrick Olsen, FC Helsingør (straffespark)
1-2 , 83′ – Nicolai Geertsen, Lyngby Boldklub
1-2 , 89′ –Nicolai Geertsen, Lyngby Boldklub

Kort:
Gult 45′ – Daniel Jørgensen, FC Helsingør
Gult 54′ – Lasse Fosgaard, Lyngby BK
Gult 55′ – Nicolas Mortensen, FC Helsingør
Gult 62′ – Thomas Mikkelsen, Lyngby BK
Gult 73′ – Jeppe Kjær, Lyngby BK