Playoff drømmen lever efter sejr over Næstved!

Søndag var det tid til årets, måske, sidste hjemmekamp på Lyngby Stadion, hvor topholdet Næstved BK kom på besøg. De Kongeblå havde før dagens møde brug for alle tre point, hvis drømmen om Superliga Playoff skulle holdes i live før sidste spillerunde med tre point op til netop Næstved BK. Dog var Lyngby-holdet afhængige af resultater i andre kampe. Opgøret blev spillet foran 2.527 tilskuere, hvilket var sæsonrekord på et solbeskinnet Lyngby Stadion.

Book plads på familiebussen til Helsingør her

Målløs første halvleg med chancer til begge mandskaber
Første halvleg var knapt nok sparket igang, før De Kongeblå måtte bruge deres første udskiftning. Tilbagevendte Rezan Corlu måtte udgå med en skade efter tre minutters spil af dagens opgør, hvor han blev erstattet med Emilio Simonsen. Lyngby fik kampens første mulighed på et hjørnespark, som desværre ikke blev udnyttet med samme effektivitet vi tidligere har set i her i foråret.

Da stadionuret rundede de 11 minutter, fik De Kongeblå en tredobbelt-chance for at bringe sig i front, men skud fra Emilio, Jeppe Kjær og Jesper Christjansens skud blev alle blokeret inden De Kongeblå fremtvang et hjørnespark. Emilio var endnu engang tæt på efter 14′ minutter, men det knaldhårde spark sneg sig lige uden om Næstved-målet. Næstved fik deres første store chance efter 32′ minutters spil, men Lyngby-målmand Thomas Mikkelsen fik reddet flot. Næstved havde bedst fat i kampen op til pausen, hvor begge hold gik til pausen uden scoringer.

König & Christjansen bragede sejren hjem til Lyngby
Anden halvleg startede ud med et lille overtag til De Kongeblå, som kom veloplagte ud til anden halvleg af topopgøret. Dette blev belønnet efter 53′ minutters spil, hvor Frederik Gytkjær fandt en fri Christjansen uden for feltet, der med et hård afslutning bragte Lyngby i front med 1-0 til stor jubel for de 2.527 tilskuere på stadion. Næstved forsøgte at spille sig ind i opgøret igen, men uden held imod en stærk Lyngby-defensiv som stod flot imod. Lyngby svarede igen efter 65′ minutter, hvor topscorer Kjær driblede sig igennem venstresiden, men måtte se sit forsøg reddet af Næstved-keeperen Christoffer Petersen.

Herefter pressede Lyngby-mandskabet på for at lukke kampen, og de var i flere omgang tæt på at få scoret på et par farlige indlæg rettet imod indskiftede Danni König. Netop König skulle få sendt kuglen i nettet efter 80′ minutter, hvor König iskoldt fik scoret på et fladt indlæg fra Gytkjær. Dermed bragte De Kongeblå sig i front med 2-0 med ti minutter igen. Lyngby-mandskabet kørte herefter sejren sikkert hjem, og dermed er de med i kampen om Playoff inden sidste spillerunde!

Book plads på Lyngby Fans’ bus til Helsingør

Lyngby Boldklub 2  – 0 Næstved
Tilskuertal: 2.527

Målscorer:
1-0, 53′ – Jesper Christjansen, Lyngby Boldklub
2-0 , 80′ – Danni König, Lyngby Boldklub

Kort:
Gult 16′ – Martin Ørnskov, Lyngby BK
Gult 40′ – Raffaelson, Næstved BK
Gult 82′ – Mark Kongstedt, Næstved BK
Gult 82′ – Frederik Gytkjær, Lyngby BK

Startopstilling:
Adnan Mohammed – Jeppe Kjær – Rezan Corlu
Martin Ørnkov – Frederik Gytkjær – Jesper Christjansen
Nicklas Mouritsen – Lasse Nielsen – Frederik Winther – Lasse Fosgaard
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oskar Snorre, Emilio Simonsen (Ind –> 4′, Rezan Corlu), Gustav Marcussen, Danni König (Ind –> 67′ Emilio Simonsen), Adam Sørensen, Kevin Tshiembe & Magnus Westergaard (Ind –> 75′ Martin Ørnskov)

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Jelle: Det var den fedeste stemning!

Nielsen: Vi er tættere på end nogensinde

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter

Foto: (c) fodboldbilleder.dk