Lyngby-legende Michael Gothenborg støtter Lyngby Boldklub

Vi vil gerne takke en særlig Lyngby-spiller, der har meldt sin støtte til Friends of Lyngby. Spilleren er Michael Gothenborg, der i 1992 var med til at hjembringe det danske mesterskab til Lyngby Boldklub med holdkammerater som Henrik ”Store” Larsen og Morten Wieghorst. Gothenborg havde en lang og flot karriere i Lyngby Boldklub, hvor han igennem mange år begejstrede folk på Lyngby Stadion, og udenfor kridtstregerne var han en elsket personlighed, der gav energi og varme til sine omgivelser. Michael vil gerne støtte Friends of Lyngby og det nye projekt, da han synes, at der bliver gjort et fantastisk stykke arbejde for hans gamle klub.

Michael var forsvarsspiller, og selvom han ikke scorede mange mål, så har han scoret på alle landsholdsmålmænd fra den tid, inkl. Peter Schmeichel. Han var også kendt for sin specielle tackling, der blev kaldt ‘krogen’, hvor han gled ned i angriberne og tacklede med bagsiden af benet. I klubben har han en speciel plads, da han var og er en vellidt skikkelse, der altid ville gå forrest, og når han gik på banen, så gav han alt for den kongeblå trøje. Derfor er det også en stolt Friend og sportschef, der er taknemmelig for støtten fra endnu en tidligere spiller:

”Vi er ydmyge omkring den opgave, som vi er i gang med, og derfor er vi glade for at folk som Gothenborg, som måske ikke er så tæt på inderkredsen, har lyst til at støtte projektet i Lyngby Boldklub. Michael har haft hele sit liv i Lyngby Boldklub, og at han fortsat vil støtte klubben, er et signal om, at vi har fat i nogle af de rigtige værdier, vi gerne vil føre videre i det nye projekt. Jeg kender jo personligt Michael tilbage fra 70’erne, hvor både Friend of Lyngby, Lars Bendixen og jeg spillede ungdomsfodbold med ham, og jeg ville da lyve, hvis det ikke betød en smule ekstra, at en mand som ham, roser det, som vi har undervejs i klubben” siger Birger Jørgensen.

Vi er utrolig glade for støtten, og der skal lyde en kæmpe tak til Michael Gothenborg!

Foto: Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk

Michael Gothenborg var også med til at vinde pokaltitlen i 1990, hvilket blev fejret i stor stil.