Lyngby får 3 talentstjerner i nyt licenssystem

DBU har offentliggjort, at Lyngby Boldklub er blevet tildelt 3 stjerner i DBUs nye licenssystem for herreungdom. Lyngby Boldklub indrangeres i top syv af talentudviklingsklubber i det nye system.

Samtidig står det også klart, at Lyngby Boldklubs akademi- og U19-hold fortsætter med at spille med i de bedste rækker. Alt i alt var dagen i dag imødeset med spænding hos De Kongeblå, der gennem vinteren har fået justeret klubbens sportslige strategi – samtidig med, at der er kommet nyt system for tildeling af ungdomslicens.

Talentchef Nicas Kjeldsen, der har ansvaret for klubbens akademihold, er godt tilfreds med DBUs tildeling:

“3 stjerner er vi rigtig glade for. Det er både en blåstempling af vores arbejde som klub samt et godt udgangspunkt for vores videre arbejde i Lyngby Boldklub, hvor vi vil lykkes med 100% af vores talenter. Vi har også glædet os til at se systemet i praksis og måle os på nogle objektive parametre mod vores kolleger i landet. Vi har i vores 3-årsplan en målsætning om at vi skal op og have fire stjerner, og vi kan jo i dagens tildeling se sort på hvidt, at det er et både ambitiøst, men også opnåeligt mål. Så der er både anerkendelse til nutiden og noget at løbe efter i fremtiden” fortæller Nicas Kjeldsen.

Adm. Direktør Andreas Byder er også glad for de tre akademistjerner:

“Vi har brugt rigtig meget af vinterhalvåret på at færdiggøre, beskrive og justere vores sportslige strategi, og det er netop på strategi-området, at vi scorer højest. At vi på akademiet er afklarede strategisk, og at vi vil lykkes med 100% af vores talenter er vigtige budskaber, og at licensudvalget netop fremhæver dette med en høj score, ser jeg som et stort skulderklap til det store arbejde, der er foretaget omkring vores strategi” fortæller Andreas Byder.

Det er første gang, det nye licenssystem er i brug, og der er i alt tildelt stjerner til 40 licensklubber. I top 13, der har fået pladserne i ligarækkerne, er kun Lyngby og Silkeborg fra 1. Division. Opgørelsen viser endvidere, at Lyngby i licenstildelingen har været meget tæt på at få en halv stjerne mere. Blot 0,64 point mere skal der til.

Licenstildeling sker hvert år, og du kan læse mere om tildelinger af de tre stjerne på DBUs hjemmeside ved at klikke her.

Foto (c) fodboldbilleder.dk