2-1-nederlag mod Thisted

Lyngby-mandskabet var rejst nordpå, hvor der ventede et opgør mod Thisted FC.

Se det nyeste afsnit af “Sammen For Lyngby” og kom med bag kulissen i afsnit 6
Find afsnittet her

Kampens første kvarter startede jævnbyrdigt, og bolden mest var at finde på midten af banen, og begge hold havde svært ved at skabe chancer. Samme mønster fortsatte frem til kampens første halve time, hvor der var lidt drama. Jeppe Kjær blev nedlagt i feltet, men dommerens fløjte forblev tavs. Det behagede ikke den kongeblå angriber, og han fik brokket sig til en advarsel efterfølgende.

Samme Kjær var på spil efter godt 35 minutter. Martin Ørnskov slog et frispark indover, som Danni König headede videre. Andenbolden endte for fødderne af Kjær, der bragede til kuglen, og den bliver rettet af, hvilket gjorde den sneg sig lige over overliggeren. Tæt på! Lige før pausefløjtet smækkede Lasse Fosgaard til en nedfaldsbold, og Lasse Nielsen fik rettet den mod mål, men lige i hænderne på Thisted-målmanden. Dermed sluttede første halvleg, som havde været chancefattig.

I pausen skiftede man Gustav Marcussen ind, og Marcus Backmann for at satse mere offensivt. Det gav desværre ikke udbytte fra halvlegens start, og begge mandskaber fortsatte med at have svært ved at skabe rigtig chancer. Efter 62 minutter måtte Marcussen udgå, og i samme ombæring tog man også Lasse Nielsen ud. Ind kom Emilio Simonsen og Magnus Westergaard.

Få minutter senere sparkede Nicklas Mouritsen et præcist hjørnespark, som fandt Frederik Winther, men han headede forbi mål. Bare minuttet efter var Lyngby tæt på at score. Kjær fandt Frederik Gytkjær i dybden, og han forøsgte et frækt lob, men målmanden fik slået bolden over med en flot redning. Desværre var det hjemmeholdet, der kunne fejre en scoring. Et hjørnespark lå midt i feltet, og Hunter Gorskie kom først på bolden og skød den i mål.

Herefter pressede Lyngby virkelig på, og det gav pote efter 86 minutter. Jesper Christjansen vandt et frispark lige udenfor feltet, og det skulle Gytkjær tage. Det sparkede han på fornem vis i kassen, og dermed var der udlignet. Desværre holdt den stilling ikke længe. Thisted pressede højt i overtiden, og de vandt en bold ved Lyngbys felt, og så kunne de sende den på tværs til Sakari Tukiainen, som gjorde det til slutresultatet 2-1.

Bliv klar til foråret i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket:
Shop dit merchandise her

Thisted FC 2 – 1 Lyngby Boldklub
Tilskuertal: 525

Målscorer:
1-0, Hunter Gorskie – 75′
1-1, Frederik Gytkjær –  86′
2-1, Sakari Tukiainen – 93′

Kort:
Gult: Lasse Nielsen, Lyngby BK –  21′
Gult: Jeppe Kjær, Lyngby BK – 26′
Gult: Magnus Westergaard Lyngby BK – 77′
Gult: Danni König Lyngby BK – 87′

Startopstilling:
Danni König, Jeppe Kjær
Nicklas Mouritsen, Martin Ørnskov, Frederik Gytkjær, Jesper Christjansen, Lasse Fosgaard
Frederik Winther, Lasse Nielsen, Marcus Backmann
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oskar Snorre, Gustav Marcussen(Ind –> Marcus Backmann pausen’) , Mads Carlson, Kristian Lindberg, Emilio Simonsen (Ind –> Gustav Marcussen 62′), Adnan Mohammad & Magnus Westergaard (Ind –> Lasse Nielsen 62′).

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Studieboliger og moderne stadion på vej i Lyngby

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter