Gytkjær-perle fuldendte 3-0 sejr mod NFC

Efter sidste weekendes sejr over Hvidovre IF var det søndag igen kampdag på Lyngby Stadion, hvor Nykøbing FC kom på besøg. Gæsterne kom til kampen med et 0-5 nederlag på hjemmebane til FC Roskilde i bagagen, og lå før dagens kamp nummer syv i tabellen fire point efter Lyngby Boldklub. Der var derfor vigtige point på spil for De Kongeblå, der skulle forsøge at bibeholde titlen som forårets mest kampstærke hold. I dagens startopstilling var der hele fem Lyngby-spillere fra vores akademi, og der var startplads til 18-årige Frederik Winther.

Se det nyeste afsnit af “Sammen For Lyngby” og kom med bag kulissen i afsnit 6
Find afsnittet her

Lyngby i kontrol og foran med to efter god kongeblå halvleg
Første halvleg startede med Lyngby på bolden, hvor De Kongeblå dominerede boldbesiddelsen i kampens indledning. Kampens første mulighed kom efter fem minutter, hvor et indlæg fra Lyngbys venstreside var ved at blive omsat til en scoring, men forsøget sneg sig desværre forbi Nykøbing-målet. Adnan Mohammed der startede for De Kongeblå, lavede en flot ‘tunnel’ på Nykøbings venstreback og fremtvang et Kongeblåt hjørnespark. Dette blev omsat til en Lyngby-føring, da Martin Ørnskøv servede en flot bold ind i panden på Magnus Westergaard, der stog højt til vejrs og pandede socringen til 1-0 til De Kongeblå. Efter føringsmålet bølgede kampen frem og tilbage, før Jeppe Kjær opsnappede en bold fra Nykøbings højreback, der snublede over egne ben, og Kjær sprintede mod NFC-målet. Her svigtede den skarpe angriber ikke, da han snød to forsvarsspillere og sendte med en kølig afslutning bolden i mål til en Lyngby-føring på 2-0. Nykøbing fik scoret på et indlæg, som blev annulleret for offside. Gæsterne fik i flere omgange sat et par gode angreb op, men Lyngby-defensiven stod godt imod og fik afvist samtlige forsøg. Dermed kunne vi gå til halvleg med en velfortjent 2-0 føring på mål af Magnus Westergaard og Jeppe Kjær.

Gytkjærs frispark-perle fuldendte sejren
Nykøbing var første ude af startblokkene og tæt på at bringe sig tilbage i kampen efter klumpspil i Lyngby-feltet, hvor Adnan fik afvist. I det 51′ minut fik Frederik Gytkjær tilkendt et frispark på kanten af Nykøbing-feltet, som han selv skulle sparkede. Han krøllede bolden i en blød buen over muen, og bolden fløj i mål  til en 3-0 føring til De Kongeblå til stor jubel for de 1.322 fans på det solbeskinnede Lyngby Stadion. Lyngby-holdet sad tungt på spillet midt i halvlegen og havde godt styr på kampen. Rezan Corlu var tæt på at øge Lyngby-føringen, men måtte se sit langskud blive viftet til hjørnespark af Nykøbing-målmanden. Adnan var tæt på at sætte en lovende Lyngby-kontra op, men blev fældet af Lars Pleidrup, der fik et gult kort med på vejen. Lyngby-mandskabet fortsatte halvlegen i kontrol og gav meget få løse chancer væk til Nykøbing, som havde det svært imod en velspillende Lyngby-defensiv. Dermed kunne vi sætte tre point ind på kontoen efter en sikker 3-0 sejr!

Bliv klar til foråret i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket:
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub  –  Nykøbing FC
Tilskuertal: 1.322

Målscorer:
1-0, Magnus Westergaard – 8′
2-0, Jeppe Kjær –  27′
3-0, Frederik Gytkjær – 51′

Kort:
Gult: Chris Thorsheim, Nykøbing –  67′
Gult: Lars Pleidrup, Nykøbing – 81′

Startopstilling: