Oliver Lund skifter Lyngby ud med OB

Lyngby Boldklub er blevet enige med OB om en transfer af forsvarsspilleren Oliver Lund, der skifter til Superliga-klubben pr. dags dato.

Oliver Lund kom til Lyngby fra netop OB i sommeren 2017, og siden fulgte en turbulent Superliga-sæson, der både bød på Europa League-kampe, nye klubejere og til slut en Superliga-nedrykning. I indeværende sæson har Oliver Lund, særligt mod slutningen af efteråret, været en vigtig brik i Lyngbys kampe i 1. division.

Oliver Lund slutter for denne gang på 41 kampe for De Kongeblå. Nu går turen igen til Superligaen for den 28-årige forsvarsspiller:

”Det var ikke en del af planen, at Oliver Lund skulle videre, men Oliver har fået en god mulighed for at spille i Superligaen, og den ønskede han at forfølge. Oliver er en dygtig fodboldspiller, en leder på banen og han har været top professionel i sin tid hos os. Han har givet alt, hvad han havde for Lyngby Boldklub, det er der ingen tvivl om” fortæller sportschef Birger Jørgensen og fortsætter:

”Med et halvt år til kontraktudløb har vi ikke stået i vejen for hans ønske om at forfølge Superliga-ambitionerne, og da vi samtidig har fundet en god løsning med OB, så siger vi i dag farvel og på gensyn til Oliver” fortæller sportschef Birger Jørgensen.

Lyngby Boldklub ønsker Oliver Lund held og lykke med fremtiden.