Oliver Lund: Lyngby er på rette vej

Oliver Lund er med dagens transfer til OB nu fortid hos De Kongeblå på Lundtoftevej. Den 28-årige forsvarsspiller ser tilbage på en turbulent tid i Lyngby Boldklub, men kommer til at huske opholdet hos De Kongeblå for de positive ting.

41 kampe blev det til i denne omgang for Oliver Lund, der kom til Lyngby i sommeren 2017 – der havde Lyngby netop vundet bronze og kvalificeret sig til Europa League, men her halvandet år senere er der sket meget. Måske også lidt for meget:

”Det har været turbulent gennem det halvandet år, hvor vi har stået imod en masse, både spillere, fans og organisation. Vi har skulle forholde os til en ny virkelighed hvert halve år, men nu er følelsen endelig, at Lyngby har fast grund under fødderne, og at man som klub kan kigge fremad” fortæller Oliver Lund, der trods den turbulente tid kun rejser fra Lyngby med gode minder:

”Jeg husker de positive ting, hvor de europæiske kampe var et højdepunkt. Specielt kampen i Krasnodar var en kæmpe oplevelse. Men jeg synes også, at vinteren og foråret sidste år var en oplevelse på sin egen måde. Følelsen af at stå sammen som klub og trup i en tid, hvor vi alle i klubben skulle stole på hinanden og stå sammen. Det var en speciel tid, hvor alle rykkede sammen” fortæller Oliver Lund.

Forsvarsspilleren føler han efterlader et Lyngby Boldklub, der er fuld af potentiale. Oliver Lund glæder sig til at følge klubben fremover, og tror på en lys fremtid for De Kongeblå:

”Jeg synes, der er et helt nyt og positivt fundament, der kan bygges videre på. Det har været svært at se til, at man har måtte rive mange ting ned og starte forfra, men jeg synes virkelig, at følelsen er, at klubben nu er i gang med at bygge op igen, og hvor alle er med til at bygge op. Så jeg håber og ønsker det bedste for klubben, og ønsker Lyngby Boldklub alt det bedste i fremtiden” lyder det fra Oliver Lund.