Lyngby forlænger med Nicolai Geertsen

Lyngby Boldklub forlaenger med Nicolai geertsen

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med forsvarsspilleren Nicolai Geertsen, der kom til klubben i sommer og siden har etableret sig som en vigtig spiller både på og uden for banen. Geertsens nye kontrakt løber til sommeren 2021.

27-årige Geertsen spillede i efteråret 12 kampe for Lyngby i 1. division – samt naturligvis det famøse matchvindermål i 2-1-sejren over Silkeborg. Men argumenterne for forlængelsen ligger ligeså meget uden for banen, hvor Geertsen på rekordtid vandt holdkammeraternes tillid, blev stemt ind i ledergruppen og i dag er en helt central personlighed på holdet.

”Geertsen har fra dag et leveret varen, og han er blevet en kulturbærer for vores nye Lyngby-projekt, vores træningsmiljø og for os som talentudviklingsklub. Han løfter niveauet på og uden for banen, og er en rigtig god rollemodel, så vi synes, vi i Geertsen har en rigtig god pakke, og vi er rigtig glade for, at Geertsen også ser sig selv i Lyngby i fremtiden” fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen.

Geertsen, der i ungdomsårene var en del af Lyngby Boldklubs akademi, kom hjem til Lyngby i sommer på en et-årig kontrakt. I mellemperioden var Geertsen blandt andet tre-et-halvt år i norsk fodbold, ligesom karrieren også har budt på perioder i HB Køge, Hillerød Fodbold, BSV og Brøndby.

”Geertsens betydning i gruppen og i omklædningsrummet kan ikke undervurderes, og sådan har det været lige fra første dag, han mødte ind. Fodboldmæssigt har han også givet os den duelstyrke og lederskab, som vi havde håbet på. Selvom Geertsen vel næppe kan betegnes som et talent længere, så tror vi på, at vi fodboldmæssigt også kan løfte niveauet endnu mere, og så er det jo tilmed en af vores egne, som er vendt hjem og etableret sig på vores førstehold. Så alt i alt er vi begejstrede over, at vi kan fortsætte samarbejdet” fortæller cheftræner Christian Nielsen.

Nicolai Geertsens nye kontrakt løber frem til 30. juni 2021.