Lyngby Boldklub sælger Mathias Hebo til Vejle

Hør fra den nu tidligere Lyngby-spiller i videoen ovenfor

Mathias Hebo forlader Lyngby Boldklub til fordel for Vejle Boldklub, der har købt midtbanespilleren fri af aftalen med De Kongeblå.

Hebo kom til Lyngby fra FC Fredericia i sommeren 2017 på en tre-årig kontrakt, og i klubben på Lundtoftevej etablerede den 23-årige midtbanespiller sig hurtigt som en nøglespiller på den centrale midtbane. 54 kampe og 7 scoringer senere forlader Hebo så De Kongeblå halvandet år før kontraktudløb – Superligaen kalder igen, og da Vejle samtidig har præsenteret et fornuftigt købstilbud for Lyngby Boldklub, så er parterne blevet enige, fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen:

”Hebo er en fantastisk fyr og en dygtig spiller, som vi kommer til at savne, og både vi og han har været glade for samarbejdet. Så det er da med vemod for begge parter, at vi siger tak for denne gang. Omvendt har Hebo hele vejen været ærlig omkring ønsket om at spille i Superligaen, og da vi i sidste ende fandt en god løsning med Vejle, så valgte vi at imødekomme det ønske. Vi ønsker Hebo alt det bedste, og glæder os til at følge ham i Superligaen” fortæller Birger Jørgensen.

Mathias Hebo har i indeværende sæson bidraget med 19 kampe og 6 scoringer, hvilket er nok til at gøre ham til aktuel Lyngby-topscorer. Hebos skifte til Vejle Boldklub eksekveres med øjeblikkelig virkning.

Lyngby Boldklub ønsker Mathias Hebo held og lykke med fremtiden.