Claus Fallentin stopper som målmandstræner

Lyngby Boldklub skal have ny målmandstræner i det nye år. Den hidtidige mand på posten, 48-årige Claus Fallentin, stopper i jobbet ved årsskiftet efter gensidig aftale.

Claus Fallentin startede sit virke hos Lyngby Boldklub i september sidste år, og efter halvandet år som ansvarlig for førsteholdets målmandstræning går turen nu videre for ”Falle”, som han kaldes blandt de nu tidligere kolleger i klubhuset. Claus Fallentin, der også har en fortid som aktiv målmand for blandt andre De Kongeblå, stopper i klubben, fordi han har takket ja til at blive ny målmandstræner for Brøndby IF i Superligaen med virkning fra 1. januar.

”Falle er en seriøs og professionel træner, der har varetaget sit job som målmandstræner i vores klub på bedste vis. Gennem de sidste halvandet år har han ikke blot trænet målmænd, men også løftet vores setup omkring målmandstræningen fra førsteholdet og langt ned i akademiet. Så selvom Falle som kollega og træner vil blive savnet, så bliver meget af hans viden heldigvis i huset, og vi skal derfor takke Claus for et godt og professionelt stykke arbejde hos os” fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen.

Birger Jørgensen og den sportslige ledelse er allerede tæt på at kunne præsentere afløseren til Claus Fallentin. Han forventes på plads i starten af det nye år.

Lyngby Boldklub ønsker Claus Fallentin held og lykke fremover.