Lyngby Boldklub og Mark Strudal stopper samarbejdet

Lyngby Boldklub har i dag valgt at stoppe samarbejdet med cheftræner Mark Strudal. Klubben har evalueret efterårets op- og nedture samt præstationer, og man er kommet frem til, at Strudal og Lyngby desværre ikke er det rigtige match.
Efteråret har budt på svingende resultater for Lyngby Boldklub i 1. division. Både på og uden for banen har der været oprydning og udskiftning efter nedrykningen fra Superligaen i sommer.
”Der er ikke tale om, at vi er skuffede over Mark Strudal, eller at vi tror på oprykning med en anden cheftræner. Matchet er der ganske enkelt ikke. Mark Strudal er et stærkt brand i dansk fodbold, ligesom Lyngby Boldklub er det. I arbejdet med at få begge dele til at spille optimalt, har vi ikke stået stærkt nok” fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen og fortsætter:
”Det er ikke de manglende resultater, der har gjort udslaget. Efteråret har været rigtig hårdt udenfor banen med ny økonomi efter nedrykning, flere pressesager, nederlag, spillerafgang og organisatoriske ændringer. Jeg skal være den første til at sige, at det oprydningsarbejde, vi har været nødt til at færdiggøre i efteråret, i høj grad har præget den sportslige afdeling. Strudal og Co. har ikke fået det, vi troede, vi kunne tilbyde.”
Assistenttræner og staben tager midlertidigt over
Lyngby Boldklub brugte mange kræfter på et helt nyt trænerteam i sommer med Mark Strudal i spidsen. Efteråret har også vist, at assistenttræner Christian Nielsen, fysisk træner Thomas Kjærbye og målmandstræner Claus Fallentin, har fundet frem til et meget stærkt samarbejde, der kommer hele truppen til gode.
“Vi henter ikke en ny cheftræner ind her og nu. Med Christian, ’TK’ og Fallentin har vi teamet, der skal give os et godt forår i 1. division. Nu skal kollektivet vise, hvor stærkt vi Kongeblå står sammen. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at der vil komme en kæmpe energi i truppen med en af landets dygtigste trænere på det faglige i Christian Nielsen i rollen som cheftræner. Vi har aftalt med stab, Friends of Lyngby og organisationen, at det bliver skulder ved skulder som aldrig før” fortæller Birger Jørgensen, der sender Mark Strudal af sted med et tak for indsatsen:
”Mark arbejder stenhårdt fra morgen til aften hver eneste dag, tror på sine projekter og har en kæmpe passion for fodbolden. Selvom matchet til klubben ramte ved siden af, så har Mark hjulpet os med at skabe en helt ny træningskultur, hvor alle knokler igennem på træningsbanen. Det var hans største opgave ved ansættelsen, og den har han løst. Vi hører fra spillere og andre, at det er det bedste træningsmiljø i mange år i Lyngby. Det tager vi med videre, og vi ønsker samtidigt Mark held og lykke med fremtiden” siger Birger Jørgensen.
Mark Strudal udtaler:
”Sådan er fodbold. Jeg har arbejdet hårdt for Lyngby, som er en rigtig traditionsklub med et kæmpe potentiale via talentafdelingen. Men det er rigtigt, at rammerne uden for banen tydeligt har båret præg af, at oprydning af klubben har været førsteprioritet. Jeg vil gerne takke alle spillerne og staben for at have kæmpet sammen med mig. Vi kom langt i mine øjne, og jeg ærgrer mig over, at vi ikke skal videre sammen. Jeg tager gode oplevelser og mange learnings med mig videre ud i fodboldverden”, siger Mark Strudal.
Lyngby Boldklub ligger pt. nummer 8 i Nordic Bet Ligaen. Der er vinterpause frem til marts 2019, hvor første kamp er mod Hvidovre den 3. marts.