Lyngby Boldklub ophæver kontrakten med Nicki Bille

Lyngby Boldklub har dags dato ophævet kontrakten med angriberen Nicki Bille, der dermed er fortid i klubben.

Nicki Bille kom til De Kongeblå for at få en frisk start efter en turbulent personlig periode, men Lyngby Boldklub må sande at opgaven med at få Nicki på ret kurs ikke er lykkedes. Senest eksemplificeret i mandags, hvor Nicki Bille blev anholdt af Københavns Politi.

Udgangen af sagen er, at kontrakten mellem Nicki Bille og Lyngby Boldklub i dag er blevet ophævet med øjeblikkelig virkning.

”Trist situation”
Cheftræner Mark Strudal er ærgerlig over situationen, men mener hverken at klubben kunne gøre mere eller strække sig længere i forhold til klubbens værdier:

”Vi er rigtig triste over situationen, for vi havde selvsagt håbet på et andet udfald og vi havde troet på, at vi kunne hjælpe Nicki med en ny tilværelse. Det var derfor klubben gik ind i det her, og vi har involveret et stort netværk af forskellige personer for at hjælpe Nicki. Vi gjorde det rigtige ved at give Nicki chancen, men det lykkedes desværre ikke, og det er vi kede af” siger Mark Strudal.

Sportsdirektør Birger Jørgensen er enig i, at klubben gjorde det rigtige ved at give Nicki Bille chancen for at komme på ret køl. Han har stor sympati for de personer, der både personligt og professionelt investerede i at få Nicki Bille på ret kurs:

”Vi ærgrer os helt vildt, og jeg har meget stor respekt for de folk her i huset, der lagde hovedet på blokken og sagde, at det her godt kunne lykkes. Vi har individuelt og som klub gjort alt, hvad vi kunne, og det er synd for alle her i huset og udenfor, der har brugt uanede ressourcer og masser af energi på at hjælpe Nicki. Men hvis vi skal være tro mod klubbens værdier, så var der ikke anden udvej” lyder det fra Birger Jørgensen.