Udmelding vedrørende Nicki Bille-sag

Lyngby Boldklub har her til eftermiddag fået kendskab til, at Nicki Bille er blevet anholdt af Københavns Politi.
Klubben ved endnu ikke 100% hvad der er op og ned i sagen, men det står klart at Nicki Bille omkring middagstid i dag blev anholdt i centrum af København for truende adfærd. Nicki Bille er sidenhen blevet sigtet i sagen.
Lyngby Boldklub og staben omkring klubbens førstehold har kæmpet hårdt for at hjælpe Nicki Bille tilbage i både fysisk og mental form. Lyngby Boldklub gav Nicki Bille en chance til. Alle har ret til en mulighed mere, men desværre greb han den ikke. Sagen er særlig ærgerlig for alle de folk i klubben, holdkammerater og trænere, der i bedste tro og efter bedste evne har forsøgt at hjælpe Nicki den seneste tid.
Vi kan på nuværende tidspunkt konstatere, at Nicki Bille har forbrudt sig mod klubbens værdier, etik og moral i en sådan grad, at det er uforeneligt med at repræsentere Lyngby Boldklub. Grænsen er langt overskredet – og det får naturligvis en konsekvens.
Lyngby Boldklub vil derfor hurtigst muligt tage initiativ til at mødes med Nicki Bille og hans agent med henblik på at ophæve aftalen.
Indtil da har klubben ikke yderligere kommentarer.
/Lyngby Boldklub A/S, 22. oktober 2018