3-1 nederlag mod Næstved BK

Lyngby Stadion dannede rammerne for 9. runde af NordicBet Ligaen i opgøret mellem Lyngby Boldklub og Næstved BK, hvor 1462 kongeblå tilskuere havde fundet vej til Lundtoftevej denne september-søndag.
Kampen startede en anelse rodet, hvor Næstved var mest nærgående, men Lyngby-forsvaret stod solidt, og de afviste hver gang, inden det blev rigtig farligt. I den anden ende sad kombinationerne ikke lige i skabet, og det var mest på omstillinger, Lyngby så farligst ud. Det vendte dog efter det først kvarter, og efter 19 minutter tog Kristian Lindberg nogle fikse træk på kanten af feltet, og han bragede et skud på den ene opstander. Tæt på!
Små ti minutter senere var Lindberg igen på færde, hvor han afdriblede to mand, og så serverede han den for en fri Adnan Mohammad. Desværre diskede Næstved-målmanden op med en god redning, og dermed stod den stadig 0-0 mellem de to hold. Resten af halvlegen var Lyngby-holdet klart dominerende, og flere gange stod 11 grønblusede spillere parkeret nede i eget felt, hvilket gjorde det svært at spille sig igennem. Det gjorde desværre også, at der ikke blev scoret i første halveg, og derfor stod den 0-0 efter de første 45 minutter.
Lyngby startede ud med god energi i anden halvleg, men begge hold kom ikke rigtig frem til noget. Derfor virkede det også noget tilfældigt, da Næstved kunne bringe sig foran efter et hjørnespark. Det tændte imidlertid Lyngby-holdet, der pressede på efter scoringen. Det gav også pote efter 68 minutter, da en Mathias Hebo afslutning blev stoppet af en Næstved-hånd, og så var der straffe til Lyngby. Det skulle Nicki Bille tage sig af, og han eksverede, som han skulle, og dermed stod den 1-1.
De Kongeblå lagde også et pres efter scoringen, og de havde overtaget i kampens slutning, men desværre var det udeholdet, der fik scoret til 2-1. En Næstved-mand fik for meget plads, så han kunne heade den ned for fødderne af Mads Olsen, der satte bolden i kassen. Lyngby-mandskabet satsede alt herefter, og det udnyttede Næstved, da de afgjorde kampen ved Tobias Christensen inde i overtiden. Der blev ikke scoret mere, og derfor vandt gæsterne 3-1.
Næste kamp for Lyngby Boldklub er på søndag den 23. september, hvor FC Fredericia venter på udebane kl. 13:45, og der har Lyngby Fans arrangeret fælles bustur. Den kan man læse mere om og tilmelde sig ved at klikke her.
NordicBet Liga 9. Runde: Lyngby Boldklub – Næstved BK 1-3 (0-0)
32′ Jesper Christjansen (gult kort)
57’ 0-1 Finnur Justinussen
60′ Martin Ørnskov (gult kort)
62’ LBK udskiftning: Adnan Mohammad (ud) – Nicki Bille (ind)
68’ 1-1 Nicki Bille (straffe)
77’ LBK udskiftning: Kristian Lindberg (ud) – Rezan Corlu (ind)
82′ LBK udskiftning: Oliver Lund (ud) – Adam Sørensen (ind)
88’ 1-2 Mads Olsen
92′ Kevin Tshiembe (gult kort)
92′ 1-3 Tobias Christensen
Lyngby Boldklub startopstilling:

Gustav Marcussen – Kristian Lindberg (ud 77’) – Adnan Mohammad (ud 62′)
Jesper Christjansen – Lasse Petry –Mathias Hebo
Oliver Lund (ud 82′) – Kevin Tshiembe – Martin Ørnskov (c) – Lasse Fosgaard
Thomas Mikkelsen

Bænken: Oskar Snorre (MM), Rezan Corlu (ind 77’), Nicki Nille (ind 62′), Adam Sørensen (ind 82′), Daniel Stückler, Nicklas Mouritsen og Marcus Backmann.
Foto (c) fodboldbilleder.dk
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.