2-1-nederlag mod FC Helsingør

Der stod lokalopgør på menuen, da De Kongeblå var draget nord på for at spille mod FC Helsingør. Det havde været en hektisk uge for hjemmeholdet, hvor daværende cheftræner Christian Lønstrup havde fratrådt sin stilling, og U19-træner Marc Thevis havde overtaget erhvervet. Derfor var der lagt i kakkelovnen til en kamp, hvor der var lidt ekstra på spil for begge hold.
I kampens indledning var der masser af dueller, og der blev kæmpet for hver en bold og meter på banen, men ingen af holdene kom rigtig frem til noget. Kampens første chance tilfaldt Helsingør, der skød langt udefra på et frispark, men Oskar Snorre kunne se den hele vejen og boksede til hjørne. Det var mest på dødbolde, at hjemmeholdet var farlige, og Lyngby-forsvaret måtte kæmpe hårdt for at afvise hver gang.
Lige over halvvejs i første halvleg havde hjemmeholdet en stor dobbeltchance. Carl Lange driblede på venstrekanten og kom helt igennem til Snorre, der måtte diske op med en stor redning, og på en returbold udenfor feltet kom et hårdt skud, som Snorre igen måtte afværge med en god redning. Lyngby havde svært ved at få spillet til at fungere, og derfor skiftede man formation til 4-3-3, hvilket hjalp på overtaget, men de store chancer udeblev stadig.
Desværre gik det galt efter 34 minutter, da Helsingør lagde en skarp bold ind fra siden, og den ramte Daniel Jørgensen lige i panden, og han headede hjemmeholdet foran 1-0. Lige før pausefløjt var Lasse Fosgaard ved at være helt fri igennem, da Rezan Corlu tog en god tur i midten af banen, men der blev fløjtet for offside. Det blev ikke scoret mere i halvlegen, og dermed stod den 1-0 til Helsingør ved pausen.
Lyngby skiftede i pausen, hvor Rezan Corlu gik ud, og Kristian Lindberg erstattede ham. Helsingør fik anden halvlegs første chance. Efter lidt klumpspil endte den for fødderne af en Helsingør-spiller, og han skød et hårdt skud snært over mål. Kort efter kom Douglas først på et indlæg, men hans forsøg endte ved siden af mål. Lidt over ti minutter inde i halvleg kom så en god Lyngby-chance. Jeppe Kjær og Mathias Hebo kombinerede med en 1-2-aflevering, og Hebo fandt Fosgaard på midten, der næsten kunne rette bolden i mål.
Lyngby-holdet havde svært ved komme igennem et solidt plantet Helsingør-forsvar, og med små tyve minutter var hjemmeholdet faktisk tæt på at gøre det til 2-0, da et hovedstød sneg sig forbi den ene opstander. Med lidt over fem minutter igen kom udligningen, da Kristian Lindberg sendte Hebo til baglinjen, og han fandt en fremstormende Adam Sørensen, der bragede bolden i nettet til udligning. Desværre holdt den stillingen ikke længe, da Anders Holst driblede på højrekanten og trak ind i banen, hvor hans skud blev rettet af og desværre i mål. Den stilling holdt til slut, og dermed måtte De Kongeblå rejse hjem med et 2-1-nederlag. Næste kamp er på lørdag den 1. september, hvor Viborg FF venter hjemme på Lyngby Stadion kl. 13:30.
NordicBet Liga 6. runde: FC Helsingør – Lyngby Boldklub 2-1 (1-0)
29′ Rezan Corlu (gult kort)
34′ 1-0 Daniel Jørgensen
Pause’ LBK udskiftning: Rezan Corlu (ud) – Kristian Lindberg (ind)
61′ Patrick Olsen (gult kort)
62′ LBK udskiftning: Oliver Lund (ud) – Daniel Stückler (ind)
72′ Nicolai Geertsen (gult kort)
75′ LBK udskiftning: Jesper Christjansen (ud) – Adam Sørensen (ind)
84′ 1-1 Adam Sørensen
89′ 2-1 Anders Holst
Lyngby Boldklub startopstilling

Jeppe Kjær – Rezan Corlu (ud pause’) – Lasse Fosgaard
Michael Lumb – Mathias Hebo – Jesper Christjansen (ud 75′) – Oliver Lund (ud 62′)
Nicolai Geertsen – Lasse Petry – Martin Ørnskov (c)
Oskar Snorre

Bænken: Oliver Funch (GK), Adam Sørensen (ind 75′), Kevin Tshiembe, Nicklas Mouritsen, Mads Carlson, Kristian Lindberg (ind pause’) og Daniel Stückler (ind 62′).
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.